جنبش حماس سفربه قاهره با محوریت گفتگو در رابطه با آتش بس راتکذیب کرد

به گزارش بهمن، جنبش حماس سفر هیأت بلندپایه این جنبش به قاهره به منظور عرضه دیدگاه در رابطه با آتش بس پیشنهادی مصر در نوار غزه را تکذیب نمود.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اخبار انتشار یافته از جانب رسانه ها در خصوص سفر هیأتی بلندپایه از دفتر سیاسی این جنبش به قاهره را برای عرضه دیدگاه های خود در رابطه با طرح آتش بس پیشنهادی مصر در نوار غزه تکذیب نمود.
مقامات جنبش حماس در گفتگو با المیادین سفر هیأتی از اعضای ارشد این جنبش به قاهره را برای انتقال نظر خود در رابطه با طرح آتش بس پیشنهادی مصر در نوار غزه به مقامات مصری را تکذیب کردند.
«محمود المرداوی» عضو ارشد جنبش حماس هم در گفتگو با المیادین تاکید کرد که هم اکنون هیچ هیأتی از حماس در مصر حضور ندارد و تا این لحظه پیشنهادی رسمی از جانب قاهره به حماس در مورد آتش بس عرضه نشده است.
وی خاطرنشان کرد که موضع جنبش حماس، واضح و قاطع است و هیچ مذاکره و مبادله ای جز در صورت توقف تجاوز به غزه مطرح نیست. اهداف رژیم اشغالگر در نوار غزه ناکام مانده و این رژیم دستاوردی جز شکست نداشته است.
این موضع گیری جنبش حماس در حالیست که رسانه ها چند روز گذشته اعلام نموده بودند که یک هیأت بلندپایه این جنبش امروز جمعه برای انتقال نظر خود در رابطه با طرح آتش بس پیشنهادی مصر در نوار غزه به قاهره سفر خواهد نمود.
«ضیا رشوان» رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر روز گذشته پنجشنبه اعلام نمود که مصر چارچوبی را برای پیشنهادی عرضه کرده است تا دیدگاه های طرف های مرتبط را با هدف پایان دادن به کشتار فلسطینیان نزدیک تر کند.
رشوان با اشاره به اینکه پیشنهاد شامل سه مرحله متوالی و مرتبط می باشد که به آتش بس ختم می شود، تصریح کرد: با دریافت پاسخ از جانب طرف های ذیربط، پیشنهاد به تفصیل شرح داده و به صورت کامل به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
گفتنی است که هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه گذشته برای گفتگو با طرف مصری که محور آن پایان دادن به تجاوزات اسراییل به نوار غزه بود، به قاهره سفر کرد.

منبع: