كورتولموش اعلام كرد؛ آنكارا بر نقش ایران در اتمام تنش میان باكو و ایروان تصریح كرد

نعمان کورتولموش ضمن تاکید بر ضرورت دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نقش نشست ۶ جانبه با حضور ایران در حل این بحران را بهترین چاره پیش رو توصیف کرد.

به گزارش بهمن به نقل از آناتولی، «نعمان کورتولموش» معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه که در راس هیئتی از این حزب راهی باکو شده، طی سخنانی خواهان آنچه وی، قطع ارتباط ارمنستان با کشورهای خارج از منطقه در جریان تنش با جمهوری آذربایجان خواند، شد.
بر اساس این گزارش، کورتولموش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیه و (جمهوری) آذربایجان با اقدامات مشترک قاطع برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه تلاش می کنند. ارمنستان باید به درخواست پشتیبانی از کشورهای خارج از منطقه جهت حل مسائل خود آخر دهد.
کورتولموش همینطور افزود: معتقدم تشکیل کارگروه ۶ جانبه با حضور کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایران، ارمنستان و گرجستان که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کشورمان بعد از پیروزی باکو در جنگ قره باغ پیشنهاد کرد، اقدامی مناسب برای حل مشکلات موجود میان این کشورها خواهد بود.
معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه افزود: تداوم صلح موجود بین آذربایجان و ارمنستان بعد از جنگ قره باغ، مهم ترین راه برای حل مشکلات میان این دو کشور خواهد بود.

منبع: