اسامه حمدان: اولویت حماس توقف همیشگی تجاوز به غزه است

بهمن: اسامه حمدان اعلام نمود که اولویت ما توقف تجاوز به غزه یک دفعه برای همیشه است.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، «اسامه حمدان»، از رهبر ارشد حماس در گفتگویی تصریح کرد که ما به وضوح به همه میانجی گران اطلاع دادیم که اولویت ما توقف تجاوز به غزه یک مرتبه برای همیشه است.
حمدان در ادامه اظهار داشت: «طرف اسراییلی به علت تعداد اسرای کشته شده در داخل از فشار داخلی رنج می برد. تل آویو در تلاش است تا انسجام کابینه سیاسی را بعد از شکست نظامی خود حفظ کند.»
اسامه حمدان اضافه کرد: «همانطور که اسراییل به جای توقف تجاوز همچنان به نسل کشی ادامه می دهد، بنابراین هیچ مذاکره ای هم در مورد تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت. ایده های عرضه شده شامل تبادل اسرا در ازای آتش بس یک ماهه قابل قبول نیست. در واقع اشغالگران تلاش می کنند تا ایده های نادرستی را که برای کاهش فشار داخلی لازم است، علنی کنند، باآنکه هیچ مذاکره ای بر سر آنها هنوز صورت نگرفته است.»
این عضو ارشد حماس در ادامه عنوان کرد: «ما ابزارها و توانایی های لازم برای برقراری آتش بس را داریم. تنها یک راه برای خروج اسراییل از بن بست وجود دارد و آن توقف تجاوز و دادن امتیاز است. نتانیاهو به علت فشار خیابانی و بحران دولت، تحمل رد دائمی پیشنهادات مذاکره بر سر مبادله اسرا را ندارد و ناچار است به مذاکره تن دهد.»
۲ روز پیش از این نیز، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام نموده بود که اشغالگران نژادپرست ملت فلسطین در غزه را با تمامی انواع سلاح و بشکلی وحشیانه هدف قرار داده اند.
حمدان اظهار داشت: دستگاههای ۳ گانه جنایتکار اسراییل در آشفتگی به سر می برند، چونکه هیچکدام از اهداف اعلامی خویش را محقق نکرده اند. دستپاچگی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل خبرنگاران دلیلی بر دروغ گویی و آشفتگی فرماندهان وی است.
وی اضافه کرد: در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه بیشتر از ۲۱ هزار فلسطینی شهید و بیشتر از ۸ هزار نفر ناپدید شده اند. اشغالگران در منطقه هایی که پیش از این امن اعلام نموده بودند از بمب های آتش زا استفاده کردند. نسل کشی جمعیِ ارتکابی از جانب اشغالگران از تمامی جنایت های جنگی معاصر فراتر رفته است.
حمدان افزود: ملت ما نه آواره می شود، نه با زور کوچانده می شود و نه اراده اش شکسته می شود و اسیران هم بدون تن دادن به شرط های مقاومت بازگردانده نخواهند شد. ما به تمامی کشورها نسبت به تعامل با نقشه های نتانیاهو تحت عنوان مهاجرت داوطلبانه اخطار می دهیم. نتانیاهو با شکست های پی در پی مواجه می باشد و تنها موفقیت وی کشتار غیرنظامیان بوده است.
وی اضافه کرد: نتانیاهو تنها یک گزینه در اختیار دارد و آن هم اذعان به شکست در غزه است. اشغالگران تلاش دارند با یافتن برخی تونل ها موفقیتی خیالی بسازند. از برخی کشورها پیشنهادها و ابتکارهایی را دریافت کرده ایم و از تمامی پیشنهادهایی که منافع ملت ما را محقق کند استقبال می نماییم. ملت ما در انتظار آتش بس موقت نیست، بلکه منتظر توقف همه جانبه جنگ است.
حمدان اظهار داشت: دستان دولت آمریکا به خون کودکان غزه آغشته است. دولت آمریکا از جان غیرنظامیان در غزه سخن می گوید و از سوی دیگر اسراییل را با سلاح تجهیز می کند. ما حمله آمریکا به مقرهای حشدالشعبی عراق جهت ممانعت از انجام وظایف مقاومت عراق در مقابل غزه را محکوم می نماییم. ما مواضع انصارالله و حوثی های یمن جهت یاری غزه را می ستاییم.
وی اضافه کرد: ما ترور بزدلانه سردار شهید رضی موسوی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب را که در راه قدس به شهادت رسید محکوم می نماییم.

منبع: