وزارت خارجه روسیه: ناتو چنگ و دندان نشان داده است

به گزارش بهمن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه رزمایش نظامی پیش روی ناتو در فنلاند را اقدامی تحریک آمیز خواند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رزمایش ناتو در فنلاند را که ۲۶ آوریل(هفتم آوریل) آغاز خواهد شد، اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.
زاخارووا تصریح کرد: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک آمیز دارد.
وی خاطرنشان کرد: هدف این رزمایش ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از راه نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش ها خطر حوداث نظامی احتمالی را زیاد می کند.
پیش تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که فردا برگزار می شود، اظهار داشت که «هم حالا روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم هستند.»
پسکوف تصریح کرد: در واقع، روابط حالا به سطح رویارویی مستقیم تنزل پیدا کرده است. ناتو همین حالا در جنگ در اطراف اکراین مداخله دارد و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت کرده و زیرساخت های نظامی خویش را رو به مرزهای ما گسترش می دهد.
گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بدل شده است به صورتی که او بیشتر از دو سال پیش ضمن اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده هایش در خصوص عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.