امروز پنج شنبه؛ پوتین فرمان افزایش نیروهای نظامی روسیه را امضاء کرد

بهمن: رسانه های روسیه اعلام نمودند با فرمان رییس جمهور این کشور نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر به نیروهای نظامی این کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش بهمن به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه امروز پنج شنبه فرمان اضافه شدن ۱۳۷ هزار نیروی نظامی دیگر به نیروهای مسلح این کشور را امضا نموده است.
به نوشته ریانووستی، سند مربوطه با امضا پوتین در وب سایت اطلاعات حقوقی قرار گرفته است. با اضافه شدن این تعداد نیروی نظامی، جمع کل نیروهای مسلح روسیه به ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
آن گونه که ریانووستی نوشته، طبق فرمان قبلی، در نوامبر ۲۰۱۷، تعداد مجاز نیروهای مسلح فدراسیون روسیه ۱۹۰۲۷۵۸ واحد بوده که از این تعداد ۱۰۱۳۶۲۸ نیروی نظامی باید باشند.
اما در فرمان جدید درباره ی لزوم افزایش این تعداد نیروی نظامی جدید آمده است «به منظور افزایش قدرت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به تعداد ۲۰۳۹۷۵۸ واحد که از این تعداد ۱۱۵۰۶۲۸ نیروی نظامی هستند».
این فرمان پوتین در شرایطی صادر می شود که روسیه اکنون درگیر عملیات نظامی در اوکراین است. رییس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام نمود که در واکنش به درخواست جمهوری های دونباس در شرق اوکراین، فرمان شروع «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل کشی رژیم کی یِف بوده اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی ها» پاکسازی شود.