پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می کند

بهمن: به گزارش بهمن، رئیس جمهور روسیه با پشتیبانی از رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که واشنگتن با انتقاد از رویه های دموکراتیک در سایر کشورها، خودش را مضحکه جهان کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید که کاخ سفید در عین حال که از تمام منابع و قدرت اجرایی خود برای سرکوب یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا استفاده می نماید، رویه های دموکراتیک در سایر کشورها را هم مورد انتقاد قرار می دهد و با این کار در جهان مضحکه شده است.
پوتین که با کسی اکثریت آرا قاطعانه در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شد و ۶ سال دیگر بر مسند قدرت ماند، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی اش اظهار داشت: جهان به آن چه در آمریکا درحال رخ دادن است، می خندد!
وی در اشاره ای آشکار به پرونده های حقوقی زیادی که ضد دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باز شده است، اظهار داشت که دولت این کشور از تمام قدرت و منابع خود برای حمله به «یکی از نامزدهای ریاست جمهوری» استفاده می نماید.
وی اضافه کرد: ما نسبت به مخالفان آنها در کشورهای دیگر، خویشتن داری بیشتری نشان می دهیم اما آن چه در آمریکا وجود دارد، دموکراسی نیست بلکه فاجعه است. فکر می کنم برای همه روشن باشد که ساختار سیاسی آمریکا به هیچ وجه نمی تواند ادعا کند که دموکراتیک است. فضای انتخاباتی در آمریکا بشکلی فزاینده غیر متمدن است.
پوتین پیش تر گفته بود که روسیه در انتخابات هیچ کشوری مداخله نمی کند و با هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید، تعامل خواهد نمود.
رئیس جمهور روسیه همینطور در رابطه با پیشنها امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در خصوص برقراری آتش بس در جنگ اکراین در زمان برگزاری بازی های المپیک هم اظهار داشت: آماده ایم تا همه پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهیم اما همیشه و تحت هر شرایطی، مطابق منافع ملی و شرایط میدان نبرد تصمیم خواهیم گرفت. قبلاً هم گفته ام و باز هم می گویم که ما مذاکرات صلح را ترجیح می دهیم اما این مذاکرات نباید صرفا به این علت صورت گیرد که مهمات دشمن ما رو به اتمام است.

منبع: