اخطار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر اودسا را لغو کرد!

بهمن: به گزارش بهمن، وزیر دفاع انگلیس بعد از اخطار سازمان اطلاعات این کشور در رابطه با تهدید موشکی موثق از طرف روسیه، سفر به شهر بندری اکراین را لغو نمود.

به گزارش بهمن به نقل از اسکای نیوز، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس بعد از اخطار سازمان اطلاعات این کشور در رابطه با تهدید حمله موشکی موثق از طرف روسیه، مجبور شد تا سفر خود به شهر بندری «اودسا» را لغو کند.
به نوشته اسکای، مقامات اطلاعاتی انگلیس به شاپس گفته اند که روسیه از برنامه سفر وی به اودسا آگاه شده اند؛ جایی که اخیرا کاروان همراه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین و نخست وزیر یونان از یک حمله هوایی جان سالم به در بردند.
ساندی تایمز که با دسترسی به هیات همراه شاپس، برای اولین بار لغو برنامه وزیر دفاع انگلیس را گزارش کرد، نوشته است که این هشدار، سطح تهدید امنیتی ضد شاپس از قابل توجه به «بحرانی» تغییر پیدا کرد.
شاپس به همراه تونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح و همینطور هیاتی کوچک از مقامات انگلیسی با قطار شبانه از لهستان راهی اکراین شده و هفتم مارس به کی یف رسیدند. اما برنامه سفر به اودسا اندکی بعد به علت تغییر سطح اخطار اطلاعات انگلیس در رابطه با امنیت شاپس لغو شد.
شاپس که به جای سفر به اودسا، از لهستان به انگلیس بازگشت، به ساندی تایمز اظهار داشت: ولادیمیر پوتین(رییس جمهور روسیه)، نشان داده که بی پروا، بی رحم و بی تفاوت است! مبحث اینست که او تا این اندازه به ترور دو رهبر غربی اساسا تا این حد نزدیک شده است. صرف نظر از این که عمدی یا سهوی باشد، باید این سوال را پرسید که او واقعا چه کار می کند؟ و چرا غرب به او اجازه چنین کارهایی می دهد؟
براساس گزارش رسانه ها و به قول مقامات اوکراینی، در جریان حمله هوایی مسکو به نزدیکی محل ملاقات زلنسکی و نخست وزیر یونان در ششم مارس یعنی یک روز پیش از حضور شاپس در کی یف، پنج نفر کشته شدند.

منبع: