نیكولای پاتروشف: تلاش غرب برای آموزش دموکراسی به کشورهای دیگر بسیار مضحک است

به گزارش بهمن، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به اظهارات مقامات و رسانه های غربی در رابطه با نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نمود که تلاش غرب برای آموزش دموکراسی به کشورهای دیگر، بسیار مضحک است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به اظهارات کشورهای غربی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نمود که تلاش غرب برای آموزش دموکراسی به کشورهای دیگر بسیار مضحک است.
وی همینطور اظهار داشت: آنگلوساکسون ها هیچگاه دموکراسی واقعی و استقلال کشورها را نمی پذیرند. آمریکا و بریتانیا از شکست اقدامات خود برای تضعیف اوضاع در روسیه عصبانی هستند.
همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته دوشنبه اعلام نمود که مسکو ارزیابی آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری روسیه را رد می کند و قصد ندارد به آن توجه کند. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت: روسیه قاطعانه این ارزیابی را رد می کند. پسکوف خاطرنشان کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اواخر عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت که چنین ارزیابی هایی کاملا قابل انتظار و قابل پیشبینی بود.
پسکوف اضافه کرد: در واقع این کشور ضد ما می جنگد. بدیهی است که به سختی میتوان انتظار ارزیابی های دیگری از آنرا داشت. بار دیگر می گویم: ما به صورت قاطع با این ارزیابی ها مخالفیم.
پیش از این، یکی از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام نمود که واشنگتن انتخابات ریاست جمهوری روسیه را غیر آزاد و غیر عادلانه می داند و آنرا بشدت محکوم می کند.

منبع: