لاوروف اعلام كرد؛ واکنش شدید اللحن مسکو به تهدید واشنگتن برای ترور پوتین

بهمن: بهمن: وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدات مسئولان آمریکایی درباره ی هدف قرار دادن سر کرملین آن را به منزله تهدید به ترور پوتین دانست.

به گزارش بهمن به نقل از العربیه، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود: اظهارات مسئولان امریکایی در پنتاگون درباره ی «ضربه برای قطع سر کرملین» در حقیقت تهدید به حذف فیزیکی و قتل رییس جمهوری روسیه است.(اشاره به ولادیمیر پوتین).
لاوروف اضافه کرد: واشنگتن پا را فراتر از همه گذاشته، برخی مسئولان پنتاگون تهدید به وارد کردن ضربه ای برای قطع سر کرملین می کنند، در حقیقت ما درباره ی تهدید به حذف فیزیکی رییس جمهوری روسیه صحبت می نماییم. فردی که چنین افکار و ایده هایی دارد، باید قدری درباره ی عواقب احتمالی چنین طرح هایی فکر کند.
وی با اشاره به رفتارها و سیگنال های مسئولان غربی درباره ی رویارویی هسته ای اشاره کرد: بنظر می رسد آنها کاملا از نزاکت دیپلماتیک فاصله گرفته اند، عیان است که لیز تراس، نخست وزیر پیشین بریتانیا در جریان مناظرات قبل از انتخابات اعلام نمود که کاملا آماده صدور دستور حمله هسته ای است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به تحریکات کی یف، اظهار داشت: علاوه بر تحریکات به دور از منطق کی یف، ولودیمیر زیلنسکی، رییس جمهوری اوکراین به مرحله ای رسیده که از کشورهای ناتو می خواهد حملات پیشگیرانه هسته ای مقابل روسیه انجام دهند، این امر گذر از حد و مرزهای مقبول است.