برگزاری نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با محوریت تعاملات اقتصادی ایران و روسیه

بهمن: نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه» به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه های ذیربط و همین طور سفیر ایران در روسیه اجرا شد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در این جلسه، مهدی صفری- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه- از دستگاه های مختلف درخواست نمود که موضوع کمیسیون های مشترک را با جدیت دنبال کنند.
وی از سفرقریب الوقوع الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تهران و دیدار با معاون اول رئیس جمهور بعنوان همتا آگاهی داد.
همکاریهای مالی، حل مشکلات ترانزیتی و همکاری در حوزه پروژه های نفت و گاز از اهداف برگزاری این کمیسیون مشترک بشمار می رود.
همین طور لغو روادید دوجانبه برای توریسم گروهی همچون موضوعات مورد بررسی دو طرف خواهد بود.

جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز در این جلسه با اشاره به دوران جدید روابط ایران و روسیه، اشاره کرد: فضای کاری بعد از سفررئیس جمهور ایران به روسیه، برای دو طرف فراهم تر شده است و عزم جدی برای حل مشکلات ترانزیتی و صادراتی و در حوزه اعتبارنامه های گمرکی وجود دارد.
وی روسیه را بازار بزرگ مناسبی برای صادرات به ویژه در حوزه پوشاک، محصولات چرمی و آبزیان دانست و برگزاری کمیسیون های مشترک را تسهیل کننده روند روبه رشد تجارت دو کشور ارزیابی کرد.
در ادامه حاضرین در این نشست درباب موضوعات محوری که می تواند در کمیسیون مشترک اقتصادی پیش رو مدنظر قرار گیرد به تبادل نظر پرداختند و محورها و پیشنهادات خودرا ارائه کردند.