یك عضو كمیسیون صنایع مجلس: نمایندگان خیلی از وزیر صنعت خواهان توضیح دلیلهای افزایش قیمت ها شدند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به گرانی برخی کالاها نظیر ماکارونی با تاکید بر این که این افزایش قیمت ها هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد، اصرار کرد که این احتمال وجود دارد که نمایندگان مجلس وزیر صنعت را به سبب گرانی های اخیر به صحن مجلس بکشانند.

کمال حسین پور در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار نمود: وزارت صنعت در بحث نظارت و کنترل قیمت ها واقعاً ضعف عملکردی دارد و هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

وی با اشاره به گرانی برخی کالاها نظیر ماکارونی اظهار داشت: این افزایش قیمت ها هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد؛ چونکه هنوز نه ارز ۴۲۰۰ حذف شده و نه حتی نرخ ارز مثل گذشته با تغییر و نوسانات همراه بودن است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

قیمت جدید ماکارونی اعلام شد

این عضو کمیسیون صنایع با اعلان اینکه «برخی افزایش حقوق کارگران در سال جدید را عامل گرانی های اخیر عنوان می کنند» خاطر نشان کرد؟ شاید مقداری از افزایش قیمت ها را به سبب افزایش حقوق و دستمزد کارگران منطقی بدانیم اما نه در این حد؛ مگر این مساله چقدر موثر است؟

حسین پور با اشاره به اعتراضات و گلایه های مردم درباره افزایش قیمت ها اشاره کرد: به نظرم گرانی های اخیر بیشتر به سبب آشفتگی بازار و عدم نظارت وزارت صنعت و ضعف این وزارت خانه در تامین کالاهای اولیه مردم است؛ این عملکرد ضعیف سبب اعتراض مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه «یکی از وظایف مجلس، نظارت است»، اظهار نمود: در زمینه نظارت نمایندگان بسیاری درباره گرانی ها به وزیر صنعت تذکر دادند و از او سوال پرسیدند و درخواست نمودند تا دلیلهای افزایش قیمت ها از زبان وزیر برای نمایندگان توضیح داده شود؛ خیلی از این سوالات در دست پیگیری و بررسی است و من مطمئن هستم که نمایندگان از پاسخ های وزیر صنعت قانع نخواهند شد و احتمال اینکه وزیر برای افزایش قیمت ها به صحن بیاید، بسیار است.