دیمیتری مدودف: زرادخانه هسته ای روسیه، غرب را از اعلام جنگ ضد مسکو بازداشته است

به گزارش بهمن، معاون شورای امنیت روسیه می گوید که زرادخانه هسته ای این کشور غرب را از به راه انداختن جنگ با روسیه باز داشته است.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که زرادخانه هسته ای و قوانینی که مسکو جهت استفاده از این سلاح ها وضع کرده، تنها دلایلی هستند که غرب را از به راه انداختن جنگ ضد مسکو، منصرف کرده است.
رئیس جمهور اسبق روسیه همینطور اضافه کرد که مسکو همچنان به جنگ در اکراین ادامه خواهد داد تا سرانجام «رژیم نفرت انگیز و حدودا فاشیستی» کی یف حذف و این کشور به صورت کامل خلع سلاح و غیرنظامی شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز(یکشنبه) در گفت وگویی اعلام نمود که روسیه آماده مذاکره با تمام طرفین جنگ است اما کی یف و حامیان غربی آن از ورود به مذاکرات خودداری کرده اند.
مدودف در واکنش به این اظهارات اظهار داشت: آیا غرب برای به راه انداختن جنگی تمام عیار ضد ما همچون جنگ هسته ای و به دست کی یف، آماده است؟
وی اضافه کرد: تنها چیزی که امروز دشمنان ما را متوقف کرده، اینست که آنها فهمیده اند که روسیه تحت رهبری و هدایت اصول سیاست دولتی مبتنی بر بازدارندگی هسته ای است. و در صورتیکه تهدیدی واقعی بروز کند، بر طبق این سیاست عمل خواهد نمود.
پوتین و سایر مقامات روسیه به دفعات اعلام نموده اند که سیاست این کشور در رابطه با سلاح هسته ای مقرر می کند که اگر تهدیدی تمامیت ارضی روسیه را تهدید کند، این کشور می تواند از این سلاح ها استفاده نماید.
به گفته کارشناسان، روسیه بزرگ ترین زرادخانه هسته ای جهان را با حدود ۶هزار کلاهک دارد. پوتین اوایل ماه جاری اعلام نمود که خطر بروز جنگ هسته ای در حال افزایش می باشد اما به نقل از ایشان، روسیه «عقلش را از دست نداده» و به زرادخانه هسته ای خود صرفاً به چشم دفاع بازدارنده نگاه می کند.