رییسی: دولت اختصاص اعتبار برای واكسیناسیون عمومی را در اولویت قرار می دهد

به گزارش بهمن رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، اظهار داشت: دولت اختصاص اعتبارات و بودجه برای واکسیناسیون عمومی را در اولویت قرار می دهد
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشستی با مسؤلان و کارشناسان حوزه واکسن و واکسیناسیون کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت که فداکارانه در میدان مبارزه با بیماری کرونا وارد عمل شده اند، اظهارداشت: ورود متخصصان داخلی به عرصه تولید واکسن کرونا که قابل رقابت با انواع واکسن خارجی باشد، سبب افتخار است.
وی تصریح کرد: امروز با همت متخصصان کشورمان، دانش تولید واکسن کرونا بومی شده و باید گسترش یابد و دولت هم خویش را موظف می داند در این حوزه حمایت های لازم و واقعی را انجام دهد.
دکتر رییسی حمایت عملی از شرکت ها و تولید کنندگان واکسن کرونا را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نوع حمایت ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوزهای لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می دهد.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه اقدامات لازم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، اظهار داشت: بدون شک آنچه تابحال در زمینه واکسیناسیون انجام شده لازم بوده اما بطور قطع کافی نیست و اعداد و ارقام موجود نباید ما را قانع کند.
رییسی تصریح کرد: ملاک و محور اصلی، تولید داخلی واکسن و پشتیبانی از تلاش متخصصان ایرانی در این حوزه است که باید به دقت و سرعت، مشکلات و موانع موجود در این راه برطرف شود. البته درکنار تولید داخل باید خرید واکسن خارجی معتبر هم با سرعت پیگیری شود.
رئیس جمهور منتخب در ادامه با تکیه بر اهمیت واکسیناسیون عمومی و تأثیر آن بر زندگی روزمره، معیشت و اقتصاد، اظهار داشت: آرامش خاطر و مصونیت بخشی مردم برای ورود به فصل پاییز و زمستان اهمیت ویژه ای دارد بنابراین باید با استفاده از تمام ظرفیت ها زمان واکسیناسیون عمومی را کاهش دهیم.
رئیس جمهور منتخب همینطور با تکیه بر تاثیرات واکسن کرونا از لحاظ روحی و روانی و هم کاهش تلفات انسانی، اظهارداشت: باید مبنای کار را بر هر چه کمتر شدن تلفات هموطنانمان بر اثر ابتلای به کرونا قرار دهیم و در این راستا حتی جان یک نفر هم اهمیت دارد چونکه خانواده های بسیاری عزادار می شوند.
ایشان در ادامه با طرح این سوال که آیا آنچه تابحال انجام شده نهایت استفاده از ظرفیت کشور در جهت واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: به نظر بنده اینطور نیست و ظرفیت های زیادی در حوزه تولید و واردات وجود دارد که باید فعال شود و در این حوزه اختصاص بودجه و انجام حمایت لازم از سوی دولت، دارای اولویت است.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه باید نسبت به واکسن تولید داخل، تشویق و حمایت های لازم، ملاک عمل قرار بگیرد، اظهار داشت: ضروریست مشوق های ویژه ای برای تولیدکنندگان داخلی واکسن در نظر گرفته شود و از سوی دیگر باید بتوانیم تا پیش از رسیدن فصل سرما کار جدی و متفاوتی انجام دهیم.
رییسی در انتها استفاده از نیروهای مردمی، بسیج و جمعیت هلال احمر را در واکسیناسیون عمومی مورد تاکید قرار داد.

منبع: