رییس جامعه هتلداران خبر داد شكایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد

به گزارش بهمن رئیس جامعه هتلداران ایران می گوید از سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی به خاطر دریافت جریمه، برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا شکایت می کند.
فروردین ماه ۹۹ ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور مصوبه ای مهلت داد پرداخت مالیات ها، شامل مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری به مدت سه ماه به تعویق بیافتد. اما جمشید حمزه زاده به ایسنا اظهار داشت که این مصوبه رعایت نشده و با اجماع هتلداران از این دو سازمان به دیوان عدالت شکایت می شود.
او افزود: سازمان امور مالیاتی برای سه ماه فروردین اردیبهشت و خردادماه ۹۹ که طبق مصوبه ستاد کرونا نباید مالیات دریافت می کرد ۱۰ درصد جریمه لحاظ کرده و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه ۲ درصد جریمه تعیین کرده است.
رییس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران همینطور از پیگیری معافیت مالیاتی هتل های چهار و پنج ستاره اطلاع داد و اضافه کرد: مجلس قبلا در مصوبه ای هتل های یک تا سه ستاره را از پرداخت مالیات معاف کرده است، پیگیریم این مصوبه را برای هتل های چهار و پنج ستاره هم دریافت نماییم.

او در ادامه به نشستی که اخیرا با اعضای هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی داشته و به توافق هایی که برای ایجاد اتاق فکر و تهیه برنامه هایی برای دوران پساکرونا صورت گرفته است، اشاره نمود و میزان خسارت ناشی از کرونا در این استان بخصوص شهر مشهد را قابل توجه دانست و اظهار داشت: مشهد ۲۴۰ هتل دارد که درحال حاضر فقط ۶۵ هتل فعال اند و ۱۷۵ هتل دیگر در دوران کرونا کامل تعطیل بوده اند. با عنایت به گزارش های موجود، مشهد همچون شهرهایی است که بیشترین خسارت ناشی از کرونا را متحمل شده اند. هتل های این شهر که از فروردین تا خردادماه ملزم و مجبور به تعطیلی بودند، بعد از آن هم زیارت حرم امام رضا (ع) با محدودیت مواجه بوده است، ازاین رو تعداد مسافران این شهر به شدت ریزش داشته که طبیعتا به هتل ها خسارت سنگینی وارد کرده است.
حمزه زاده درباره وضعیت اقامت در هتل های کشور توضیح داد: تا قبل از رفع منع تردد بین شهری، ظرفیت اسکان در هتل ها زیر ۱۰ درصد بود، حالا آن روند با شیب بسیار ملایمی درحال تغییر است. میانگین اشغال ظرفیت هتل ها بعد از رفع محدودیت تردد در میان بیشتر شهرها دو تا سه درصد تکمیل شده است. با عنایت به آمارهایی که موجود است بیشتر مردم همانند دوران قبل از کرونا، ترجیح می دهند در خانه اقوام خود اقامت کنند.
رییس جامعه هتلداران ایران به خبرهایی که درباره ازدحام جمعیت در جزایر کیش و قشم و تکمیل صددرصد ظرفیت هتل های آن جا انتشار یافته است، اشاره نمود و اضافه کرد: شاید تعداد مسافران این جزایر زیاد باشد اما هتل ها صددرصد تکمیل نشده اند، چون بیشتر مردم از خانه اجاره ای استفاده می نمایند.

منبع: