خطیب زاده: طرف های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده اند

به گزارش بهمن سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اشاره کرد: تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای «اسدالله اسدی» در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض ایران قبل از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری وی تاکید گردیده است.
به گزارش بهمن به نقل از وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی رسانه ای بعد از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده، با اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که بطور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده اند، اظهار نمود: متأسفانه امروز بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدیدنظر سه فرد مورد اشاره، شاهد دروغ پردازی های مهندسی شده ی رسانه های غربی در مورد آقای اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: همانطور که قبلاً هم گفته شده است، تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای آقای اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران قبل از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری ایشان تاکید گردیده است.
خطیب زاده این سناریونویسی را اقدامی از پیش تعریف شده دانست که با بازیگری یک گروهک تروریستی(منافقین) و با هدف ایران هراسی انجام شده و در ادامه اشاره کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف های اروپایی دخیل در موضوع آقای اسدی، به پاسخگویی فراخوانده شده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره کرد: ما علاوه بر آزادی فوری ایشان، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت و تعهد به عدم تکرار را پیگیری خواهیم کرد.
خطیب زاده در آخر تاکید کرد: حقوق بنیادین آقای اسدی در تمامی مراحل بازداشت تا پروسه قضایی و حتی بعد از صدور حکم، توسط مدعیان حقوق بشر، به شدت و به طرز تأسف باری نقض شده که طرف های ذی ربط بایستی در قبال آن پاسخگو باشند.

منبع: