لحظه به لحظه با طوفان الاقصی ، نودوسومین روز؛ درگیری شدید مبارزان فلسطینی و صهیونیست ها در کرانه باختری

به گزارش بهمن، به دنبال حمله بالگردها و جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر های خان یونس و جنین، ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری های شدید بین مبارزان مقاومت و صهیونیست ‍‍ ها در کرانه باختری در جریان است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: درحالی که که تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد، در ایام اخیر جنگنده ها و نیروهای نظامی رژیم شهر های مختلف کرانه باختری را هم بمباران می کنند و درگیری شدیدی بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیستی در این منطقه در جریان است.
درگیری شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست در جنین
نظامیان اشغالگر صهیونیستی از ساعاتی پیش به شهر جنین در کرانه باختری یورش برده و مناطقی را در این شهر هدف حمله قرار دادند.
منابع محلی اعلام نمودند که بالگردهای اسرائیلی هدفی را در شهر جنین بمباران کردند. مبارزان مقاومت با صهیونیست ها وارد درگیری های شدیدی شده و ضرباتی سخت به آنها وارد کردند.
مبارزان فلسطینی چند بمب در راه اشغالگران منفجر کردند که طی آن شماری از نیروهای صهیونیستی کشته و زخمی شدند.
گردان های قسام در جنین هم از کمین محکم برای نظامیان اسرائیلی در جنین اطلاع داده و تصریح کرد که تلفات زیادی به آنها وارد کرده است.
شهادت ۱۷ فلسطینی در جنوب غزه
ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح امروز یکشنبه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگینی قرار داد.
در این حملات تا این لحظه ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر هم زخمی شدند.
شهادت ۶ فلسطینی در شهر «جنین»
در حمله پهبادی صبح امروز یکشنبه اشغالگران صهیونیستی به شهر جنین، ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

اذعان تل آویو به هلاکت یک افسر دیگر خود در شمال نوار غزه
ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان کرد که «روی یوشای یوسف مردخای» سرهنگ دوم (۳۱ ساله) از تل آویو در جریان نبرد در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.
بر پایه این گزارش، آمار نظامیان به هلاکت رسیده ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی در غزه به ۱۷۶ نفر و از شروع عملیات طوفان الاقصی به ۵۱۱ نفر رسیده است.
ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی با سانسور شدید خبری هر روز به عرضه شماری از تلفات نظامی خویش را اقرار می کند.
اتخاذ چنین نگاهی از مقامات سیاسی و نظامی تل آویو به دلیل تعداد بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و هراس از واکنش های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می گیرد.
در ادامه نبرد گروههای مقاومت فلسطین با ارتش اشغالگران، ارتش این رژیم روز شنبه از به هلاکت رسیدن دست کم ۹ نظامی صهیونیست در ۲ عملیات جداگانه در نوار غزه اطلاع داد.
استقبال گسترده انگلیسی ها از طومار اخراج سفیر اسرائیل از لندن
در پی حمایت سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از نسل کشی در نوار غزه، شهروندان انگلیسی با استقبال گسترده از طوماری که اخیراً در تارنمای انگلیسی Change.org انتشار یافته است خواهان اخراج تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.
در پی فراخوان این تارنمای انگلیسی، بیشتر از ۸ هزار ۴۵۰ شهروند انگلیسی ظرف یک روز با امضای این طومار خواهان اخراج سفیر این رژیم از انگلیس شدند.
به گزارش وبگاه خبری آناتولی، این طومار که از جانب پلتفرمِ جهانی «برای تغییر» (The World’s Platform for Change) طراحی شده و با گردآوری بیشتر از ۸۰ هزار امضا ظرف یک روز با استقبال گسترده روبه رو شده، با تکیه بر این که سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از نسل کشی حمایت کرده، خواهان اخراج وی از لندن شده است.
در بخشی از بندهای این طومار آمده است: در حالیکه پاکسازی قومی غزه و کرانه باختری ادامه دارد، سفیر رژیم اسرائیل به صراحت از زبان نسل کشی بهره برده و از انجام یک اقدام نسل کشی حمایت می کند.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، بر مبنای قوانین انگلیس، زمانیکه امضاءکنندگان و حامیان یک طومار در این کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کنند، خواسته ای که در آن طومار مطرح گردیده است باید مورد بحث و بررسی نمایندگان پارلمان این کشور قرار گیرد.
این در حالیست که سفیر رژیم صهیونیستی در لندن که به خاطر دیدگاه های سرسختانه اش شناخته می شود، پیش تر هم به صراحت با پشتیبانی از رژیم اسرائیل ایده چاره دو کشوری را رد کرده بود.

منبع: