بامداد امروز رخ داد؛ بمباران گسترده فرودگاه بین المللی صنعاء توسط جنگنده های سعودی

بهمن: جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی فرودگاه بین المللی صنعاء را هدف سنگین ترین حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش بهمن به نقل از المسیره، سلسله حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده های ائتلاف سعودی بامدادان امروز چهارشنبه نقاطی از یمن را بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی صنعاء طی بامدادان امروز چهارشنبه هدف سنگین ترین حملات هوایی توسط سعودی ها قرار گرفت. این درحالی است که دیگر نقاط در صنعاء هم توسط جنگنده های سعودی بمباران شدند.
حملات سعودی ها به یمن بعد از آن تشدید شد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز دوشنبه هفته جاری توانستند با موفقیت اهداف و مواضع راهبردی و حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار دهند.
در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن اظهار داشت: «امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه مقابل یمنی ها سبب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در مقابل هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی ادامه داد: ما پاسخ حمله را با حمله می دهیم».
از سوی دیگر، «یوسف الحاضری» کارشناس امور نظامی و راهبردی اظهار داشت: واقعیت این است که ارتش و کمیته های مردمی یمن ۴ سال است که در مقابل اقدامات خصمانه اماراتی ها صبر پیشه کرده اند. آخرین حمله ای که یمنی ها به امارات انجام دادند به سال ۲۰۱۸ باز می گردد. بعد از دروغ بزرگی که درباب کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف گردید.
وی اضافه کرد: یمنی ها برمبنای مقررات بین المللی از خود در مقابل امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن مقابل مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به سبب تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات «طوفان یمن» در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: