در گفت وگو با وزیر خارجه امارات امیرعبداللهیان: مصممیم با دوستان و همسایگان به مشورت و همکاریهای موثر ادامه دهیم

به گزارش بهمن حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی امارات متحده عربی روز دوشنبه در گفت وگویی تلفنی در مورد موضوعات مختلف همچون مسائل دوجانبه سیاسی و کنسولی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه روابط در موضوعات مختلف با همسایگان و همچون امارات متحده عربی، بر مشورت مستمر میان دو کشور تصریح کرد.
امیرعبداللهیان با توصیف روابط دوجانبه با امارات متحده عربی بعنوان روابطی رو به گسترش اظهار داشت که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مصمم است با دوستان و همسایگان به مشورت و همکاریهای موثر خود ادامه دهد و در این حوزه به سفر اخیر معاون سیاسی وزارت خارجه به امارات و مذاکرات مثبت فیمابین اشاره نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان همینطور از همتای اماراتی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.
وزیر خارجه امارات هم در این گفت وگوی تلفنی از دکتر امیرعبداللهیان، برای برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با امارات قدردانی کرد و آنرا نشانه تلاش دو کشور برای توسعه روابط دانست.
لازم به ذکر است دو طرف در مورد موضوعات کنسولی و همینطور پاره ای مسائل در رابطه با اتباع ایران هم تبادل نظر کردند که طرف اماراتی قول مساعدت و پیگیری داد.