روسیه خطاب به سفیر جدید آمریكا: از مداخله در امور داخلی ما بپرهیز

بهمن: یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به سفیر جدید آمریکا در این کشور اصرار کرد که از گام نهادن در راه اسلاف خود در راستای مداخله در امور داخلی روسیه خودداری کند.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، روسیه به سفیر جدید آمریکا دراین کشور سفارش کرد تا از مداخله در امور داخلی مسکو بپرهیزد.
«الکساندر دارچیف» رییس بخش آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام نمود که روسیه به «لین تریسی» سفیر جدید آمریکا در مسکو سفارش می کند که به بهانه همکاری با جامعه مدنی به سمت مداخله در امور داخلی روسیه نرود.
دیپلمات ارشد روسیه در ادامه به سفیر آمریکا اشاره کرد: با اهمیت ترین موضوع برای تریسی این است که باید اشتباهات یکی از اسلاف خودرا مدنظر قرار داد، که بمحض رسیدن به پست سفیری آمریکا (در روسیه) شروع بدی داشت.
دارچیف تصریح کرد که سفیر سابق آمریکا در روسیه با دخالت در امور داخلی این کشور تحت عنوان همکاری با جامعه مدنی سبب طرد خود از طرف این کشور شد. بدین سبب روسیه به فرستاده جدید آمریکا سفارش می کند از رفتن به این مسیر خودداری کند.
سنای آمریکا روز چهارشنبه به نامزدی «لین تریسی» (Lynne Tracy) به عنوان سفیر این کشور در روسیه رأی داد. وی با ۹۳ رأی موافق در مقابل ۲ مخالف مورد تأیید سنای آمریکا قرار گرفت. «لین تریسی» تا چند رو گذشته سفیر آمریکا در ارمنستان بود و پیش تر هم مشاور ارشد امور روسیه در وزارت خارجه آمریکا بود.

منبع: