آرین منش: وزیر كشور دولت سیزدهم باید سخن و اعتراض مردم را بشنود

بهمن: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور باید سخن و اعتراض مردم را بشنود اظهار داشت: برای دولت سیزدهم باید وزیر کشوری انتخاب گردد که توانایی لازم برای حل مشکلات کشور را داشته باشد.
محمد جواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در یک شرایط بسیار حساسی به سر می بریم، اظهار نمود: متاسفانه کشور به علت تحریم ها و ضعف مدیریت ها بامشکلات بسیار حاد و جدی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی مثل تورم لجام گسیخته، فقر و فساد و تبعیض، بی عدالتی و بحران هایی مثل کمبود آب مواجه می باشد، ازاین رو ضرورت دارد دولت سیزدهم در حوزه های مختلف از نیروهای کارآمد و مناسب استفاده نماید.
ایشان در ادامه اضافه کرد: وظیفه وزارت کشور برقراری نظم و امنیت در داخل کشور کاهش صدمه های اجتماعی، پاسداشت آزادی های اجتماعی و سیاسی در قالب قانون اساسی و حمایت و هدایت احزاب است. ازاین رو باید وزیر کارآمد انتخاب گردد که توانایی مدیریت حوادث غیر مترقبه داشته و بتواند با نیروی انتظامی برای برقراری نظم تعامل کند و همینطور دارای سعه صدر در حوزه های سیاسی و اجتماعی می باشد.
این فعال سیاسی در ادامه ضمن اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: وزیری باید برای وزارت کشور انتخاب گردد که توانایی لازم برای حل این مشکلات را داشته باشد. توجه به دردها و اعتراضات مردم ضروری می باشد. وزیر کشور وظیفه دارد سخن مردم را بشنود و استانداران و فرمانداران و بخشدارانی انتخاب نماید که آنها دنبال شناسایی مشکلات مردم و حل آنها باشند. وزیر کشور هم باید مطالبات مردم را از راه دولت پیگیری کند.
آرین منش در انتها اظهار داشت: بعضی از مشکلات امروز از قبل قابل پیشبینی و پیشگیری بود. اگر استانداران از قبل این مشکلات را پیشبینی و راهکار عرضه می کردند، می شد جلوی مشکلات را گرفت، اما حالا با اعتراضاتی مواجه هستیم که برای نظم و امنیت کشور هم خطر ساز است. فقدان برنامه ریزی و عدم توجه به آمایش سرزمینی حالا کشور را گرفتار مشکل کرده است و وزارت کشور دولت سیزدهم باید به این نقاط ضعف توجه کرده و از تکرار آنها بپرهیزد.

منبع: