مونسان پاسخ داد تكلیف سفر در تعطیلات نیمه خرداد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: سفر در تعطیلات نیمه خردادماه تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.
علی اصغر مونسان درباره آخرین برنامه ریزی ها برای تعطیلات نیمه خردادماه، همزمان با رحلت امام خمینی (ره)، به ایسنا اظهار داشت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه ای از دستگاههای دولتی حضور دارند که مبحث سفر در این تعطیلات در آن جا به بحث گذاشته خواهد شد. تلاش می شود بهترین تصمیم گرفته شود و حتما اولویت سلامت مردم است.
مونسان در جریان بازدید از یک مرکز تزریق واکسن در غرب تهران، درباره برنامه ایران برای گردشگری واکسن، اظهار نمود: اگر واکسیناسیون در حجم بالایی صورت گیرد، علی القاعده بخش گردشگری می تواند با شدت بیشتری فعالیت خویش را از سربگیرد. ما هم اکنون سفر و اقامت ها را محدود کرده ایم، یقینا واکسیناسیون سبب می شود گردشگری باردیگر رونق بگیرد. حجم بالایی از صنوف به گردشگری مرتبط هستند و کسب و کارشان راه می افتد.
او درباره جذب اتباع خارجی بخصوص از کشورهای همسایه برای واکسیناسیون در ایران، اظهار داشت: ان شاء الله با وجود واکسن داخلی که ظاهرا با تیراژ بالا تولید خواهد شد، در آینده نزدیک این ظرفیت وجود خواهد داشت تا واکسیناسیون را برای خارجی ها انجام دهیم که می تواند در گردشگری درمان که هم اکنون کم و بیش رایج است، مبحث جدیدی باشد و تلفیق درمان و گردشگری را بخصوص برای کشورهای منطقه، در کنار هم داشته باشیم.
عضو هیأت دولت درباره سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور، اظهار نمود: واکسیناسیون در شرایط سخت تحریم و محدودیت انتقال منابع مالی از خارج کشور درحال انجام است. دولت تمام تلاش و توان خویش را برای مردم به کار گرفت. فکر نمی کنم جلسه ای در دولت بوده باشد که راجع به کرونا در آن صحبت نشده باشد، این صحبت ها علاوه بر جلسات ستاد کرونا بود. در همه جلساتِ دولت، رئیس جمهور روی خرید واکسن تاکید می کردند که صورت گرفت و با سرعت خوبی هم پیش می رود و با واکسن داخلی که سه چهار مرکز تولید می کنند و مورد تایید وزارت بهداشت است، به قول آقای نمکی، وزیر بهداشت تابستان خوبی خواهیم داشت. فکر می کنم در ایام آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد، تولیدات داخل هم که برسد این سرعت خیلی بیشتر خواهد شد.