اتحادیه اروپا: تماسهای جداگانه در وین با اعضای برجام و آمریكا افزایش می یابد

به گزارش بهمن اتحادیه اروپا در اطلاعیه ای بعد از جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام، به موضوعات مورد گفت و گو در این جلسه پرداخت.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این نهاد اروپایی بعد از برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در اطلاعیه ای نوشت: نشست برجام(توافق هسته ای) روز جمعه، دوم آوریل به صورت مجازی برگزار گردید. طبق برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. جلسه کمیسیون مشترک به نیابت از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و با مشارکت نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در سطح معاون وزیر امور خارجه و مدیران سیاسی وزارت خارجه این کشورها برگزار گردید.
در ادامه این بیانیه آمده است: طبق بیانیه مشترک وزرا در ۲۱ دسامبر، شرکت کنندگان نشست چشم انداز بازگشت کامل آمریکا به برجام را مورد ملاحظه قرار داده و بر آمادگیشان برای پرداختن موثر به این مورد در خلال اقدامی مشترک تاکید نمودند. شرکت کنندگان همینطور بر تعهدشان نسبت به حفظ برجام تاکید کرده و درباره چگونگی اطمینان یافتن از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن گفت و گو کردند.
بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: حاضران در نشست توافق کردند که این جلسه کمیسیون مشترک هفته بعد در وین به منظور مشخص کردن اقدامات لغو تحریم ها و اجرای (توافق) هسته ای به صورت شفاف، ادامه یابد که شامل برگزار کردن نشست های گروه های تخصصی مرتبط می شود. همینطور در این حوزه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک(جوزپ بورل) تماسهای جداگانه در وین را با تمامی اعضای برجام و آمریکا افزایش خواهد داد.