در همبستگی با ملت فلسطین؛ گروه موسیقی آمریکایی کنسرت خود در اراضی اشغالی را کنسل کرد

بهمن: گروه موسیقی آمریکایی (Big Thief) در همبستگی با ملت فلسطین، دو کنسرتی را که قرار بود در شهر تل آویو برگزار کند، لغو نمود.

به گزارش بهمن به نقل از وبگاه عربی ۲۱، یک گروه مشهور موسیقی در آمریکا ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، دو کنسرتی که در نظر داشت در شهر تل آویو برگزار کند را لغو نمود.
این گروه با انتشار اطلاعیه ای در صفحه اینستاگرامی خود اعلام نمود که برای پشتیبانی از ملت فلسطین، هیچ کنسرتی در فلسطین اشغالی برگزار نخواهد کرد.
گروه مذکور مخالفت خودرا با اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی و سرکوب هدفمند ملت فلسطین اعلام نمود.
گروه موسیقی Big Thief اشاره کرد: با وجود این که باور دارد موسیقی می تواند درمان و راه علاج باشد، اما حالا به این نتیجه رسیده که برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی به هیچ وجه کمکی به ملت فلسطین نخواهد کرد.
گفتنی است در ماههای اخیر خیلی از گروه های فعال در کشورهای اروپایی و آمریکایی در همبستگی با ملت فلسطین، مقابل جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده اند. همین طور در سال های اخیر جنبش تحریم کالاهای صهیونیستی (BDS) رشد قابل توجهی در کشورهای اروپایی و آمریکا داشته است.
پیشتر نیز مجامع حقوق بشری بین المللی مقابل جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده و تاکید کرده اند که اقدامات این رژیم در قالب رژیم های آپارتایدی در دنیا قرار می گیرد.
اخیراً نیز «سولومون ساکو» معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین الملل با اشاره به دیدارهایی که مسئولان این نهاد با مستشاران حقوقی دولت های غربی دارند، اظهار داشت: در این دیدارها، آنها اذعان می کنند که گزارش های عفو بین الملل که در آن اسرائیل رژیمی آپارتایدی معرفی شده را اشتباه نمی دانند. سازمان عفو بین الملل به این واقعیت رسیده است که اسرائیل مرتکب جنایات ضدانسانی و ممنوعه بین المللی شده و براین اساس در قالب رژیم های آپارتایدی دسته بندی می شود.

منبع: