در واكنش به تصمیم ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت؛ لاوروف: برخی كشورها درصدد توجیه كم كاری خود هستند

به گزارش بهمن وزیر خارجه روسیه در واكنش به تصمیم ترامپ مقابل سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود: برخی كشورها درصدد توجیه كم كاری خود هستند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز شنبه و در واکنش به اقدام اخیر ترامپ مقابل سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود: معتقدیم که بعضی از کشورها با حمله به سازمان جهانی بهداشت می کوشند تا پاسخ دیرهنگام و ناکافی خود در مقابله با همه گیری کرونا را توجیه کنند.
وزیر خارجه روسیه در این خصوص افزود: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که وظیفه سازمان جهانی بهداشت مشخص است و توسط کشورها عملی می شود و تا این اواخر هیچ شکایتی درباره آن نشده بود.
این در حالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مدتی پیش در تصمیمی ناگهانی به دولت خود دستور داد تا پرداخت سهمیه مالی این کشور به سازمان بهداشت جهانی را به طور موقت متوقف نماید.
ترامپ در توجیه این تصمیم، عملکرد این نهاد جهانی را در مقابله با بیماری عالم گیر کووید -۱۹ بیان نمود. وی ادعا نمود که این سازمان «در انجام وظایف اصلی خود قصور ورزیده و باید پاسخگوی [این اِهمالکاری] باشد».
رئیس جمهور آمریکا همین طور دولت چین را به «ارائه اطلاعات غلط» درباب بیماری کووید -۱۹ که احتمالاً عامل شیوع گسترده این بیماری بوده، متهم کرد.
گفتنی است که ایالات متحده آمریکا بالاترین میزان سهمیه مالی را به سازمان بهداشت جهانی می پردازد و در سال ۲۰۱۹ با پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار به این نهاد، نزدیک به ۱۵% بودجه آنرا تامین کرده است.

منبع: