مهاجرانی: گمان نمی کنم پلیس متروپولیتن تحت تاثیر غوغاسالاران قرار گیرد

به گزارش بهمن، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در واکنش به پیگیری افترا «تشویق به تروریسم» ضد او از جانب پلیس متروپولیتن انگلستان اظهار داشت: برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضع و توضیح هستم و گمان نمی کنم پلیس تحت تاثیر غوغاسالاران قرار گیرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، عطاءالله مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر ضمن اشاره به گزارش روزنامه گاردین در رابطه با واردکردن افترا «تشویق به تروریسم» ‏به وی در ماه های اخیر و این که پلیس به کسانی که این افترا را ضد مهاجرانی مطرح کرده اند، گفته است مسائل پیچیده مطرح شده نیازمند منابع جدی و زمان بیشتری جهت بررسی است، نوشت:

«بنظرم معقول است! من برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضعم و توضیح در رابطه با کتابم هستم. در پنج ماه پیش که هر روز جلو خانه ما تظاهرات، سازمان مجاهدین و سلطنت طلب و کمونیست برگزار می شد! و هر ساعت برنامه ایران/نال، پلیس متروپلیتن به خانه مان آمدند.

بسیار دقیق و صمیمانه ‏و کارشناسانه صحبت می کردند. اطلاعات بسیار دقیق و درستی در مورد سوابق من و کتاب هایم داشتند. به نظرم فرصت مناسب و مغتنمی پیش آمده است تا در آستانه چاپ جدید کتاب “نقد توطئه آیات شیطانی” بتوانم با پلیس متروپلیتن رایزنی کنم. گمان نمی کنم پلیس تحت تأثیر غوغاسالاران قرار گیرد.»

مردادماه سال جاری و به دنبال حمله با چاقو در نیویورک به سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی که در آن به ساحت پیامبر اسلام اهانت شده، سازمانی با نام «عدالت برای ایران» در خارج کشور با افترا «تشویق به تروریسم» شکایتی ضد عطاءالله مهاجرانی تنظیم کرده است.

منبع: