خشم و درماندگی عمیق سران تل آویو از اقدام بی سابقه واشنگتن!

به گزارش بهمن، خشونت یک گروه تندرو نظامی صهیونیستی ضد ساکنان فلسطینی کرانه باختری، صدای مقامات کاخ سفید را هم در آورده، وضع تحریم ضد گردان افراطی نتزا به اختلافات میان تل آویو و واشنگتن دامن زده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، برای اولین بار و در اقدامی نادر، منابع آمریکایی از اقدام واشنگتن برای تحریم یک گردان افراطی صهیونیست ها در کرانه باختری خبر دادند.
به گزارش نشریه آمریکایی «اکسیوس»، سه منبع مطلع دولتی در کاخ سفید به این پایگاه خبری گزارش دادند که انتظار می رود طی روزهای آینده، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از وضع تحریم های سخت گیرانه ای ضد گردان افراطی «نتزا یهودا» وابسته به ارتش اشغالگران صهیونیست به دنبال اقدامات ناقض حقوق بشری اخیر نظامیانش ضد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری اعلام نماید.
این نشریه آمریکایی با بی سابقه خواندن این اقدام کاخ سفید ضد یک واحد نظامی ارتش صهیونیستی فاش ساخت که یکی از مفاد تحریمی ضد این گردان تندرو صهیونیستی، محروم شدن اعضای آن از هرگونه دریافت کمک نظامی و آموزشی از جانب ارتش آمریکا خواهد بود.
گفتنی است روز پنجشنبه هفته گذشته، یک مؤسسه روزنامه نگاری مستقل و غیر دولتی در نیویورک که به روزنامه نگاری تحقیقی (ProPublica) و برای منافع عامه فعالیت می کند در گزارشی فاش ساخت که یک کمیته ویژه وزارت امور خارجه از ثبت و کشف مصادیقی از اقدامات ناقض حقوق بشری این واحد نظامی دریافت کرده است.
به گفته یک مقام مسئول دولتی در کاخ سفید، دستور بلینکن در وضع تحریم ها ضد این واحد افراطی ارتش اسرائیل به وقایع پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اقدامات خشونت طلبانه و ضد بشری این واحد در کرانه باختری ارتباط دارد.
همزمان با انتشار گمانه زنی ها و حرف و حدیث ها از تحریم بی سابقه این گردان خشن و افراطی از جانب واشنگتن، مقامات صهیونیستی به اقدام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان دادند.
منابع عبری گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام احتمالی کاخ سفید در تحریم این واحد نظامی با انتقاد از دولت آمریکا اظهار داشت: تحریم یکی از گردان های ارتش اسرائیل، اوج پستی و فروپاشی اخلاقی است.
از سوی دیگر، در ادامه واکنش ها و بروز اختلافات میان تل آویو و واشنگتن، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی بشدت به دولت بایدن تاخت و اضافه کرد: اعمال تحریم ضد ارتش اسرائیل توسط آمریکا، دیوانگی محض و کوشش برای تحمیل حکومت فلسطین بر ماست.
از سوی دیگر، بن گویر، وزیر تندرو و جنجالی امنیت داخلی رژیم اشغالگر در موضعی با حمله به کاخ سفید اعلام نمود که تحریم سربازانمان، خط قرمز ماست. گالانت باید هرچه سریع تر از گردان نتزا یهودا حمایت کند. اگر اینچنین نکند، این گردان را بعنوان قهرمانان بزرگ معرفی خواهیم کرد.
گفتنی است که عناصر گردان افراطی نتزا یهودا از نظامیانی از قوم گرایان افراطی حریدی مذهبی و گروه مذهبی تندرو افراطی معروف به «شبیبه الطلال» (Hilltop Youth) تشکیل شده است که هر روز ضد فلسطینیان در کرانه باختری را با اقدامات ضد انسانی مورد ضرب و جرح و خشونت قرار می دهند.