ویكتور اوربان: با وضعیت خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می شود

بهمن: نخست وزیر مجارستان می گوید اگر صلح طلبان در اروپا و آمریکا در انتخابات آینده پیروز شوند، می توان امیدوار بود که جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ به اتمام برسد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به این که توقف و به حاشیه بردن هواداران ادامه جنگ در اوکراین لازم و لازم است اعلام نمود که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری ها در اوکراین تا انتهای سال ۲۰۲۵ تمام می شود.
اوربان معتقد می باشد که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»
وی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری را «نامزد صلح طلب» توصیف کرد و دراین باره اظهار داشت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می گردد که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.
نخست وزیر مجارستان در آخر اظهار داشت: بدین سبب بعد از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی جلو برود و خدا به ما کمک نماید، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می توانیم جنگ را تا انتهای سال پایان دهیم.

منبع: