دیپلمات سابق: انگلیس با آینده ای نامشخص روبروست

بهمن: دیپلمات سابق انگلیس اظهار داشت که این کشور با پادشاه جدید و نخست وزیر تازه کار با آینده نامشخصی روبرو است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «پیتر فورد» سفیر سابق انگلیس اظهار داشت که لندن بحران زده با پادشاه جدید و نخست وزیر بی تجربه، با آینده ای نامعلوم روبرو می شود.
ملکه انگلیس روز پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی بعد از ۷۰ سال سلطنت درگذشت و دو روز پیش از آن نیز «لیز تراس»، رهبر جدید حزب محافظه کار به عنوان پانزدهمین نخست وزیر و فردی تازه کار به قدرت رسیده بود.
فورد به عنوان سفیر سابق انگلیس در سوریه روز پنج شنبه اظهار داشت: «اکنون ملت در یک چشم به هم زدن، یک پادشاه نوپای و یک نخست وزیر تازه کار دارد که هر دو بی تجربه اند.»
شامگاه پنجشنبه درگذشت ملکه الیزابت دوم تائید شد. او طی هفتاد سال قبل تاج و تخت سلطنت در انگلیس را در در اختیار داشت و دوره او به عنوان طولانی ترین دوره پادشاهان در انگلیس یاد می شود، سرانجام در سن ۹۶ سالگی از دنیا رفت.
گفته شده که ملکه الیزابت از اوایل روز پنجشنبه تحت نظارت پزشکی قرار گرفته بود. کاخ باکینگهام نیز در اطلاعیه ای اعلام نمود: بعد از ارزیابی بیشتر بامداد پنجشنبه پزشکان ملکه نگران سلامت وی شدند و سفارش کردند که او تحت نظارت پزشکی باقی بماند.
رسانه های لندن گزارش دادند که اعضای خانواده سلطنتی همچون نوه هایش ویلیام و هری نیز امروز به کاخ بالمورال رفته بودند تا در کنار ملکه انگیس باشند.
در سالهای اخیر، الیزابت دوم وظایف عمومی و تشریفاتی کمتری را برعهده گرفته بود و در مقاطعی حتی حضور عمومی خود در مراسم ها را لغو می کرد. ملکه الیزابت در ماه فوریه امسال نیز به کرونا مبتلا شد و بیماری اش را سخت توصیف کرد.
الیزابت همین طور امسال ۷۰ سالگی سلطنت خودرا جشن گرفت و از بالکن کاخ باکینگهام در این جشن شرکت کرد.
ملکه انگلیس همین طور دو روز پیش از از درگذشتش در روز سه شنبه، لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس را ملاقات کرد و حکم نخست وزیری او را تائید کرد، هرچند امضای او تشریفاتی بود.
الیزابت دوم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به تاج و تخت نشست.

منبع: