یك شخصیت عراقی فاش كرد؛ جزییات نشست نجف میان هیئت هماهنگی شیعی و مقتدی صدر

بهمن: یک شخصیت عراقی از برخی جزییات مربوط به نشست روز گذشته نجف میان سران هیئت هماهنگی شیعی و مقتدی صدر پرده برداشت.

به گزارش بهمن به نقل از الفرات نیوز، «سعد السعدی» عضو هیئت هماهنگی شیعی در عراق برخی جزییات از نشست روز گذشته «نجف» میان سران این هیئت با رهبر جریان صدر را فاش کرد.
بر اساس این گزارش، این شخصیت عراقی اظهار داشت: دیدار روز چهارشنبه بسیار مثبت بود و در آن مسائل مهمی عنوان شد. بر خلاف آنچه در رسانه ها عنوان شد، این دیدار سازنده بود و همه طرف ها بر ادامه تماس ها در مرحله آینده تاکید کردند.
السعدی افزود که اعضای هیئت هماهنگی شیعی بر انسجام و همبستگی میان نیروهای این هیئت و حفظ یکپارچگی آن تاکید دارند. وی اظهار داشت: امکان ندارد دولتی بدون حضور هیئت هماهنگی یا بدون حضور جریان صدر تشکیل گردد. در این نشست درباره رؤسای فعلی قوای سه گانه صحبتی انجام نشد.
وی تصریح کرد: مقتدی صدر برگزاری جلسه روز گذشته را به عدم مشارکت نوری المالکی مشروط نکرده بود. تماس هایی میان جریان صدر و ائتلاف دولت قانون وجود دارد. در ایام آینده برخی گروه ها و افراد تازه به هیئت هماهنگی شیعی خواهند پیوست.
روز گذشته هیئت هماهنگی شیعیان با «مقتدی صدر» در نجف دیدار نمود. «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق در این خصوص اظهار داشت: دیدار با مقتدی صدر، مسئولانه و مثبت بود. این دیدار برمبنای ترجیح منافع دولت مقتدر انجام شد. موضوع تضمین های موفقیت تشکیل دولت در ایام آینده بررسی خواهد شد.
این درحالی است که روز گذشته چهارشنبه «عالیه نصیف» عضو ائتلاف دولت قانون عراق اظهار داشت: ادعاهای مطرح شده درباب علت حضور نیافتن نوری المالکی در نجف به هیچ وجه حقیقت ندارد. این عضو ائتلاف دولت قانون در ادامه سخنانش گفت: کسانی که اختلاف بین المالکی و صدر را مطرح می کنند، در پی ضربه زدن به وحدت اعضای هیئت هماهنگی و بیت شیعی هستند.
وی همین طور عنوان کرد: صدر از مجموعه هیئت هماهنگی برای نشست دعوت کرد و این دعوت به شخصیت هایی که امروز با او دیدار می کنند، محدود نمی گردد. گفتنی است، نشست میان سران هیئت هماهنگی شیعی و «مقتدی صدر» امروز در شهر «نجف» شروع شد. طرف های مختلف در این جلسه درباب راهکارهای تشکیل دولت آتی عراق گفتگو می کنند.
پیش از این، «کاظم علی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را درباب تشکیل دولت آتی این کشور بیان نمود. وی اظهار داشت: نقشه راه تشکیل دولت جدید عراق امروز در «نجف» ترسیم می شود.
این عضو ائتلاف دولت قانون اشاره کرد: در دیدار امروز رؤسای هیئت هماهنگی شیعی با مقتدی صدر، نقشه راه تشکیل دولت جدید عراق ترسیم خواهد شد. روز گذشته «حیدر اللامی» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق به تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال در خصوص تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی سریع واکنش نشان داد.

منبع: