رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر: ایران ثابت كرده كه دوست و شریكی مطمئن و قابل اتكاء است

به گزارش بهمن آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر اظهار داشت: ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از ظهر امروز یکشنبه در تهران با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور منتخب دیدار و گفت و گو کرد.
رئیسی در این دیدار با اعلان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه ای یکدیگر هستند، اظهار داشت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.
رییس جمهور منتخب با اشاره به این که ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است، اشاره کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.
رئیسی با اعلان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، گفت: چاره استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه ای همکاری کشورهای منطقه برمبنای اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.
وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، گفت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز کوشش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: