امام جمعه اصفهان: مردم با رعایت موارد پیشگیرانه یاری رسان هموطنان خود باشند

به گزارش بهمن اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: از عموم مردم فهیم ایران انتظار می رود همانگونه كه در بلایای طبیعی یاری رسان و غمخوار هموطنان خود بوده اند در مقابله با ویروس كرونا هم با رعایت تمام موارد پیشگیرانه یاری رسان هموطنان و خانواده خود باشند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن لازم الاجرا بودن دستورات پزشكان و رعایت نكات بهداشتی، اظهار نمود: در این شرایط كنونی اجرای دستورات پزشكان و متخصصان امر بهداشت جامعه در اولویت همه كارها است.

وی اضافه كرد: بعد از اجرای این دستورات پیشگیرانه، دعا، استغفار و مدد از ذات اقدس الهی ما را از این برهه و بلا عبور خواهد داد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان، اولویت و سفارش علما و مراجع تقلید را اجرای دستورات پیشگیرانه و متولیان امر بهداشت دانست و با یادآوری پیشرو بودن علما و روحانیون در همه عرصه های اجتماعی همچون دفاع مقدس اضافه كرد: موافقت و همكاری علما و روحانیون برای تعطیلی اجتماعات مذهبی همچون نمازهای جماعت، اعتكاف، نماز جمعه و تعطیلی حرم های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و برادر بزرگوارشان حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) و همه امامزادگان و بقاع متبركه دلیلی بر پیشرو بودن این قشر در نجات جامعه و پیشگیری از شیوع كرونا است.

شكست كرونا تنها با تلاش عده یا گروهی خاص محقق نمی شود

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه كرد: شكست كرونا تنها با تلاش عده یا گروه خاص یا بخشی از جامعه محقق نمی گردد و بطور قطع همكاری عموم ملت ایران در حضور نیافتن غیر ضروری در اماكن عمومی شهرها و رعایت كامل موارد بهداشتی را طلب می كند.

وی اظهار داشت: از عموم مردم فهیم ایران انتظار می رود همانگونه كه در كمك رسانی و امداد به هموطنان كه در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله به هر وسیله ای یاری رسان و غمخوار آنان بوده اند، حالا و در جنگِ مقابله با ویروس كرونا هم همگام با بزرگان دین و پیرو دستور رهبر حكیم انقلاب، تا نابودی این ویروس منحوس با رعایت تمام موارد پیشگیرانه همچون رعایت مسائل بهداشتی و حضور نیافتن در اماكن عمومی و پرهیز از اجتماعات دینی، اجتماعی، سیاسی و سنتی یاری رسان هموطنان و خانواده خود باشند.

سنت صله رحم را در عید نوروز ۹۹ تعطیل كنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و شروع سال ۹۹ ضمن تبریك این عید اضافه كرد: بعد از تعطیلی همه اجتماعات مذهبی، سیاسی و اجتماعی به ناچار باید سنت دیرینه و پسندیده صله رحم در عید نوروز ۹۹ را هم تعطیل نماییم و فعلا به تبریكات تلفنی و مجازی اكتفا نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: به دنبال اخبار واصله از ازدحام در بعضی اماكن اقتصادی و بازارهای روز، از مسؤلان هم انتظار می رود كه نظارت كافی و وافی برای كنترل این مكان ها و همه اماكنی كه رفت و آمدها بیشتر است را داشته باشند و ضمن رعایت مسائل بهداشتی به صورت میدانی بر اجرای دستورالعملها نظارت كنند.

وی با قدردانی از زحمات بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در بیمارستانها و مراكز بهداشتی، وجود این عزیزان را نعمتی برای جامعه اسلامی توصیف كرد و اظهار داشت: تشكر ما امری زبانی است كه توان قدردانی از زحمات آنان را ندارد، اما بی گمان اجر و پاداش آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است و ما هم باید همیشه قدردان این مدافعات سلامت جامعه باشیم.

طباطبایی نژاد ضمن آرزوی سلامتی برای تمام بیماران و مبتلایان و همینطور طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان این بیماری و صبر و اجر برای بازماندگان آنها از عموم مردم خواست تا در دعاهای خود خصوصا دعای لحظه تحویل سال جدید برای سلامتی همه بیماران و دفع شر و بلا از جامعه اسلامی دعا كنند.