دفتر نخست وزیری انگلیس: بوریس جانسون پیش از سخنان ترامپ درباره ایران با او گفتگو كرده بود

بهمن: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا درباره ایران گفتگو كرده است.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیر انگلیس با انتشار خبر گفتگوی «بوریس جانسون» و «دونالد ترامپ» درباره ایران، گفته است كه تماس اخیر میان رهبران دو كشور قبل از سخنرانی شب گذشته ترامپ مقابل ایران صورت گرفته و نخست وزیر انگلیس از ترامپ خواهان كاهش تنش در رابطه با ایران شده بود.
دفتر نخست وزیری انگلیس همین طور از تماس او با همتای كانادایی خود آگاهی داده و افزوده است كه جانسون به ترودو سقوط هواپیمای اوكراینی در ایران و كشته شدن اتباع كانادایی را تسلیت گفته است.
عصر روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در اولین سخنرانی رسمی خود بعد از بمباران پایگاه های نظامی این كشور در عراق توسط موشك های ایرانی، مدعی شد: آمریكا تحریم های جدیدی را مقابل ایران اتخاذ خواهد كرد، تا زمانی كه ایران رفتار خودرا عوض كند.
با این حال بسیاری نسبت به تداوم رفتار خصمانه ترامپ در مقابل ایران آگهی داده و عملكرد آمریكا در منطقه را موجب تشدید بیشتر تنش ها عنوان كرده اند.
حمله موشكی اخیر ایران مقابل پایگاه های نظامی آمریكا در عراق كه بامدادان چهارشنبه صورت گرفت، در واكنش به اقدام تروریستی این كشور مقابل «سردار حاج قاسم سلیمانی» و همراهان وی انجام شد و بگفته یك منبع مطلع حداقل ۸۰ كشته از طرف نظامیان آمریكایی برجای گذاشته است.

منبع: