زرآبادی: نهادهای نظارتی به اختلافات بین زنجیره تولید خودرو ورود كنند

بهمن: یك عضو كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواهان ورود نهادهای نظارتی به اختلافات بین زنجیره تولید خودرو شد و اصرار كرد كه این اختلافات نباید برای مصرف كننده نهایی مشكلی ایجاد كند.
حمیده زرآبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتشار اخباری درباره حذف آپشن بعضی از خوردوها به سبب اختلاف خودروسازان با قطعه سازان اظهار داشت: هزینه مشكلات بین زنجیره تولید خودرو شامل قطعه ساز، بانك و وزارتخانه با تولید كننده را نباید مصرف كننده نهایی پرداخت كند و هر قدر هم این اختلافات وجود داشته باشد باید بین خودشان مدیریت شود تا مصرف كننده متحمل هزینه نشود.
وی تصریح كرد: ما شاهد افزایش قیمت در حوزه خودرو بوده ایم و باید دید اگر آپشن هایی روی برخی خودرو ها بوده كه حذف می شود چقدر روی قیمت خوردو تاثیر می گذارد و چه نهادی این قیمت گذاری را انجام می دهد. مثلا اگر كروز كنترل حذف شود شاید كسی به سبب همین آپشن این خودرو را خریداری نموده و دیگر این خودرو با خودرو های معمولی تفاوتی ندارد. چطور این تفاوت قیمت محاسبه می شود و نظارت صورت می گیرد؟
زرآبادی با بیان این كه پروسه حذف برخی آپشن ها و تعیین قیمت خودرو شفاف نیست تصریح كرد: این پروسه اشتباهی است كه به سبب اختلاف قطعه ساز با خودروساز، مصرف كننده خودرویش را بدون یكی از آپشن ها دریافت كند. در واقع این كار گروكشی از مصرف كننده است؛ در صورتیكه مصرف كننده نباید وارد این مجادلات شود. اگر هم این اتفاق می افتد باید بحث قیمت گذاری آن به صورت تخصصی صورت گیرد و البته پروسه آن هم شفاف باشد تا مشخص شود حذف فلان قطعه چه تاثیری روی قیمت می گذارد.
این عضو كمیسیون صنایع مجلس درانتها اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید به این مساله ورود كنند و نگذارند اختلافات بین زنجیره تولید خودرو مشكلی را برای مصرف كننده ایجاد كند.

منبع: