انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه ها در كنترل غرقاب

به گزارش بهمن نماینده مردم رودسر و املش از غرقاب شدن روستاهای این منطقه از شب گذشته تا امروز اطلاع داد و اظهار داشت: خسارات زیادی به منطقه وارد شده است. بارها اخطار داده ایم اما به دلیل ناهماهنگی دستگاه ها همواره با بحران مواجه می شویم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در جلسه علنی عصر امروز (یكشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: از شب گذشته تا امروز خیلی از واحدهای تجاری، مسكونی، مزارع، باغات و منازل در رودسر و املش غرق آب شدند. در شهر رامكوه یك دهه پل ارتباطی به طول ۴۹ متر و عرض ۵.۷ متر به صورت كامل از بین رفته است. ارتباط بعضی روستاها با سایر مناطق قطع شده است. همینطور رانش زمین و حاشیه جاده و رودخانه سبب خسارات زیادی شده است.
نماینده مردم رودسر و املش با استناد به گزارش فرمانداری ها و بخشداری های این دو شهرستان، اظهار نمود: خیلی از روستاها خسارت دیده اند. در خود رودسر ۱۵ نقطه ریزش كوه، دو مورد رانش زمین گزارش شده است. در چند منطقه انبارهای برنج از بین رفته اند. از وزرای كشور، نیرو، جهاد كشاورزی و سازمان برنامه و بودجه می خواهم كه به وضعیت حادثه دیدگان رسیدگی و خسارت وارده به رودسر و املش را جبران كنید.
عباسی با بیان این كه بارها در مورد طغیان رودخانه ها این منطقه اخطار داده ایم، اظهار داشت: این رودخانه ها نیازمند لایروبی هستند. متاسفانه به علت ناهماهنگی دستگاه ها همواره با این بحران مواجه بوده ایم.
نماینده مردم رودسر و املش در مورد تولید فندق در كشور اظهار نمود: منطقه اشكورات رحیم آباد بیشتر از ۷۰ درصد فندق كشور را تامین می كند. پارسال ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان قیمت هر كیلو فندق بود. یك كشاورز می توانست با یك كیلو فندق یك كیلو گوشت یا دو كیلو برنج بخرد. امسال اما یك كیلو فندق به پایین ترین سطح قیمت یعنی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است. متاسفانه كشاورزان فقط در شرایط فعلی می توانند ۲۵۰ گرم گوشت یا یك كیلو برنج بخرند چه كسی این بی عدالتی را پاسخ می دهد؟
وی ضمن انتقاد از وضعیت چای و چایكاری در حوزه انتخابیه، افزود: قیمت برگ سبز چای و چای خشك غیركارشناسی و ناعادلانه است. نرخ تضمینی دولت برای هر كیلو برگ سبز چای واقعی نیست، چون كه كارخانجات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تن بالاتر از نرخ خرید تضمینی می خرند. قیمت واقعی چای درجه یك بالای ۷۰۰۰ تومان و درجه دو بالای ۵۰۰۰ تومان است.
عباسی خطاب به تیم اقتصادی دولت، اظهار نمود: به فكر مردم باشید، واقع بینانه فكر كنید، به وضعیت كشاورزی با عینك واقعی نگاه كنید.
او در آخر خطاب به محمود حجتی اظهار داشت: وضعیت استخدام ناظرین چای را مشخص و نرخ واقعی چای را به مردم اعلام كنید. آقای مصری! درباره بحث سهمیه قیر وزارت كشور فكری كنید كه وزارت راه و شهرسازی برای مختل كردن پروژه ها بهانه ای نداشته باشد.