امامی كاشانی: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین برای دشمن سنگین است، خداوند ذلت حداكثری نصیب آمریكا كرد

به گزارش بهمن خطیب جمعه این هفته تهران با تاكید بر اینكه آمریكا به دنبال پایمال كردن حقوق ملت هاست و اربعین پرچم ظلم ستیزی را بالا می برد، اظهار داشت: دیدیم كه خدای متعال در مقابل فشار حداكثری، به آمریكایی ها ذلت حداكثری داد و آبروی آنها را بطور حداكثری در دنیا برد. این قدرت خدا و ثمره استقامت است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله امامی كاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به مشكلاتی كه امروز جامعه با آنان روبه رو است، بیان كرد: امروز جامعه با مشكلات مختلف همچون مشكل اقتصادی، بیكاری و اشتغال مواجه هست كه در مقابل این مشكلات همگی عهد داریم و آن حفظ دین و عمل به دین است. مشكل اینجاست كه دشمن در همه امور برنامه ریزی می كند تا در عفت دختران و زنان ما و معنویت جوانان و مسائل سیاسی و نظامی ما اثر بگذارد. دشمن اتاق فكر دارد و ما نیز باید اتاق فكر داشته باشیم. وی در اتاق فكر می گوید چگونه باید دختران اسلامی را بی بند و بار كرد كه آنها راه گناه را بروند. این كار دشمن است.
وی تصریح كرد: مال را باید در كشور صرف تولید كرد و به اشتغال اهمیت داد. از اشتغال جوانان باید لذت برد نه اینكه به دنبال سود بیشتر باشیم. با امانت و تعهد و درایت باید نیاز كشور را در داخل تولید نماییم. دولت باید به این امر توجه كامل داشته باشد.
امامی كاشانی تصریح كرد: همان گونه كه رهبر انقلاب تاكید نمودند اگر آثار و افكار شهدا و پدران و مادران و همسران آنها در تاریخ ثبت گردد، بسیار برای آینده ها درس اخلاق و ایثار به همراه خواهد داشت.
امامی كاشانی در ادامه با تاكید بر اینكه مال حرام، دروغ، مقام پرستی، عیاشی و آبرو بردن در آخرت خودرا نشان می دهد، خاطرنشان كرد: این فقط شهدا هستند كه حیات واقعی دارند. افرادی كه راه شهید را طی كنند و در مقابل مشكلات و دشمن مقاومت كنند و نترسند به حیات واقعی دست خواهند یافت. دشمن برای نابودی امت اسلام و كشورهای اسلامی كمر بسته است.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه آمریكا و صهیونیست و آل سعود دشمن خدا هستند و می خواهند حق مخفی باشد و از بین رود، اظهار نمود: این واقعیت دنیای امروز است و تنها راه نجات، پیمودن راه شهدا و مقاومت در مقابل استكبار است. امروز مردم یمن در مقابل حاكمان بدبخت سعودی خودرا نشان دادند. خداوند آبروی آل سعود و آمریكا و صهیونیست را برد.
وی اضافه كرد: آمریكا شعار اعمال فشار حداكثری مقابل ایران را سر داد و هم پیمانان آن و سعودی ها در این راه آنرا یاری كردند اما دیدیم كه خدای متعال در مقابل فشار حداكثری به آنان ذلت حداكثری داد و آبروی آنها را بطور حداكثری در دنیا برد. این قدرت خدا و ثمره استقامت است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، بیان كرد: نیروی انتظامی تلاش های زیادی می كنند و زحمت می كشند امیدوارم خداوند متعال به آنها اجر دهد و قدرت آنان را فزون كنند. ان شاءالله افرادی كه با قدرت كار می كنند و به شهادت می رسند به اجر جلیل برسند.
امامی كاشانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، بیان كرد: اربعین امام حسین (ع) این حقیقت را كه باید ارزش ها همواره متبلور باشد را نشان داد. شهادت امام حسین (ع) بگونه ای بود كه در بارگاه قدس كه جای ملال نیست سر قدسیان را بر زانوی غم گذاشت.
وی در ادامه تصریح كرد: اینكه می بینید دشمن متوجه عراق و اربعین شده و ایجاد مزاحمت می كند این است كه برای آنان سنگین است كه ۲۰ میلیون زائر در این راهپیمایی باشكوه شركت كرده و یك اجماع جهانی مسلمانان شكل می گیرد.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه دشمن نمی خواهد پرچم امام حسین(ع) بالا باشد، اظهار داشت: پرچم امام حسین (ع) ملت ها را بیدار كرده تا در مقابل ظلم بایستند. این جمعیتی كه به اربعین می روند شعار هیهات مناالذله سر داده و به زیر بار ذلت نرفته و نخواهند رفت.
اربعین واقعه ای است كه دنیا را به خود متوجه كرده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: معنای وحی را آنان كه دنیا طلب هستند به نفع خو مصادره نكنند و كلام خدا را به نفع آرزوهای خود مصادره نكنند. در تاریخ اسلام این مصادره ها پیداست كه خلفای بنی امیه و بنی عباس قرآن كریم را تحریف كردند. معنای امامت و وصایت در حقیقت حفظ وحی هم از نظر علمی و هم از نطر عملی است.
امامی كاشانی در ادامه تصریح كرد: وصایت و امامت بعد از پیغمبر اكرم طبق احادیث فراوان در جهت صیانت نبوت است و طبق عهدی است كه پیامبر(ص) با امام در نزد خداوند دارد. امام حسن مجتبی (ع)طبق برخی از روایات در هفتم صفر شهید شده اند. حضرت امام حسن مجتبی(ع) با معاویه صلح كرد اما نه صلح به معنای آشتی. امام حسن مجتبی (ع) دید با وضعیت موجود جز از بین رفتن او و یاران پاكیزه اش جنگ فایده ای ندارد و فلذا آتش بس را با معاویه قبول كرد.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خاطرنشان كرد: امام حسن (ع) بعد از پذیرش آتش بس می فرماید من كنار رفتم به سه دلیل اول شما پدرم امیر المومنین را در عراق كشتید و هم چنین به من طعن زدید و از من پیروی نكردید و شما فرش زیرپای من را برداشتید و به من توهین كردید. با این وضع ورود من به جنگ جز شهادت اصحاب خوب فایده ای دیگر ندارد. امام حسن مجتبی (ع) دید با معاویه ای كه می گوید من از صحابه پیغمبر هستم و مجتهد و فقیه هستم نمی گردد جنگید و خون اثر ندارد.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه نبوت و امامت و وصایت در حقیت یك چیز است اما دو شاخه دارد، تصریح كرد: یك شاخه وحی را بیان می كند و شاخه دیگر نه تنها وحی را اعلام بلكه تبیین و اجرا می كند. این عهدی است كه وجود دارد. از ائمه می پرسند ظهور حضرت مهدی چقدر طولانی می شود و دلیل آن چیست؟ كه می گویند این مصلحت خداست. می پرسند ما اگر عمرمان طولانی بود و آن حضرت نیامد چه نماییم. می فرمایند به دین خود عمل كنید.
امامی كاشانی اضافه كرد: ما باید این عهد را دنبال نماییم چونكه برما تكلیف آورده ما در مقابل اسلام و پیغمبر و امام موظف هستیم به دین خود عمل نماییم. امام حسن(ع) می فرمایند انسان باید بر دین خود مصمم باشد و در مقابل شهوت پول و زن و شهوت مقام خودش را مهار كند و بر دین خود حریص باشد. در مقابل عهدی كه امام حسین (ع) و امام مجتبی (ع) و حضرت ولی عصر(عج) در مقابل خداوند دارند وظیفه داریم دیندار باشیم.

منبع: