انتقاد نماینده اردبیل از قانون واگذاری اراضی

به گزارش بهمن نماینده مردم اردبیل و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شفاف نبودن قانون واگذاری اراضی انتقاد نمود و اظهار داشت: این قانون سبب اختلافات اساسی بین طایفه ها و سبب مرگ چند از عشایر شده است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمد فیضی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذكری شفاهی خطاب به وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: نمی دانم همیشه زمین و زمان و آسمان و فلك دست به دست هم می دهند كه شما استیضاح نشوید. با این وجود از شما می خواهم در كمترین زمان بخشنامه نحوه واگذاری پایاب سد خداآفرین را با در نظر گرفتن تبصره یك ماده ۱۸ قانون ضوابط واگذاری اراضی منابع دولتی و ملی آماده كرده و برای اجرا به سازمان ها ابلاغ كنید.
وی خطاب به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اظهار داشت: از شما به سبب عملیاتی كردن اقتصاد مقاومتی در دشت مغان و تخصیص اعتبار سه هزار میلیاردی برای آبیاری مناطق دیم قشلاقی تشكر می نماییم. این طرح موجب رونق اشتغال در حوزه انتخابیه شد.
فیضی در ادامه با اشاره به ساختار طایفه ای زندگی عشایر اظهار داشت: به سبب شفاف نبودن قانون واگذاری اراضی، اختلافات اساسی بین طایفه ها به وجود آمده است. نحوه واگذاری در تقسیم اراضی، سبب مرگ چند تن از عشایر در منطقه شده است. عشایری كه گوشت و نهاده های دامی تولید كرده و با كمترین هزینه بیشترین رفاه را برای مردم به ارمغان می آورند. آیا درست است با اجرای غلط چنین طرحی چنین اتفاقاتی برای ایل شاهسون در اردبیل بیفتد؟ آیا این انصاف است؟

منبع: