كاخ سفید: رأی ممتنع به قطعنامه ترک مخاصمه غزه به مفهوم تغییر سیاست آمریکا نیست

بهمن: بهمن: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که اگر اسرائیلی ها سفر خودرا به آمریکا لغو کنند، واشنگتن به تماس با آنها ادامه می دهد و رأی ممتنع به قطعنامه ترک مخاصمه به مفهوم تغییر سیاست آمریکا نیست.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه ترک مخاصمه در نوار غزه به مفهوم تغییر در سیاست ما نیست.
کربی اشاره کرد: ما به قطعنامه رأی مثبت ندادیم و فقط از رأی دادن خودداری کردیم برای اینکه نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی گردد.
این مقام ارشد کاخ سفید اضافه کرد: نمی دانم هیأت اسرائیلی به واشنگتن سفر می کند یا خیر و این سؤال را باید از خودشان پرسید، اما اگر اسرائیلی ها تصمیم بگیرند به سبب رأی ممتنع شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.
وی افزود: ما امیدواریم بتوانیم درباره ی عملیات رفح با هیأت اسرائیلی رایزنی نماییم، ولی اگر آنها از سفر به واشنگتن اجتناب کنند، با وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل در این خصوص گفتگو خواهیم کرد. ما معتقدیم که هر گونه عملیات نظامی گسترده در رفح اشتباه خواهد بود. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام نمود که بنیامین نتانیاهو سفر یک هیأت اسرائیلی به واشنگتن را بعد از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواهان ترک مخاصمه فوری در نوار غزه بود، لغو نمود. دفتر نتانیاهو این موضع آمریکا را انحراف آشکار از موضع ثابت این کشور در شورای امنیت از زمان شروع جنگ غزه عنوان نمود. کاخ سفید هم اعلام نمود که تصمیم اسرائیل برای لغو اعزام هیأتی به واشنگتن برای تبادل نظر در مورد عملیات رفح «ناامیدکننده» است. این خبر در صورتی است که پنتاگون اعلام نمود که دیدار روز سه شنبه وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود در پنتاگون همچنان برگزار می گردد و سفر وزیر جنگ اسرائیل جدا از سفر هیئت اسرائیلی به کاخ سفید است.

منبع: