۲ پهپاد ارتش اوکراین در بلگورد روسیه سرنگون شدند

بهمن: فرماندار استان مرزی بلگورد اعلام نمود که بامدادان امروز شنبه ۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در آسمان این منطقه رهگیری و منهدم شده است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که صبح امروز شنبه سامانه های پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ پهپاد مهاجم اوکراینی را بر فراز قلمرو این استان رهگیری و منهدم کردند.
وی تاکید کرد که این حادثه تلفات جانی و خسارت مادی نداشته است.
دیروز جمعه هم وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه ای اعلام نمود که سامانه های پدافندی ارتش این کشور ۵ پهپاد اوکراینی را بر فراز دریای سیاه و استان بلگورود در جنوب غربی روسیه ساقط کرده است. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تلاش رژیم کی یف برای حمله با پنج پهپاد به روسیه ناکام ماند.
وزارت دفاع روسیه بیان نمود: سامانه دفاعی روسیه در استان بلگورود یک پهپاد و بر فراز دریای سیاه ۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.
این در حالیست که پنج شنبه گذشته هم وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۱۴ موشک شلیک شده از جانب ارتش اکراین به سمت استان بلگورود اطلاع داده بود.
نیروهای اوکراینی روزانه مناطق مرزی با روسیه در استانهای بلگورود، بریانسک، کورسک، فورنج، روستوف و شبه جزیره کریمه را با پهپاد، موشک و توپخانه هدف قرار می دهند.