خشم اردنی ها از صادرات کالا به اراضی اشغالی

بهمن: اردنی ها به شدت به صادرات کالا بوسیله این کشور به فلسطین اشغالی در سایه محاصره ساکنان غزه و حمله های رژیم صهیونیستی به این باریکه اعتراض کردند.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، اردنی ها بشدت از صادرات سبزیجات از اردن به اراضی اشغالی به خشم آمدند.
اردنی های معترض به صادرات سبزیجات به اراضی اشغالی در سایه محاصره ظالمانه باریکه غزه به دست اشغالگران، به سمت بازار تره بار در الاغوار حرکت کردند و نیروهای امنیتی اردن مانع از حرکت معترضان شدند.
همچنین تظاهراتی در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه اردن در اعتراض به انتقال کالا از راه پل زمینی، برگزار گردید.
عبدالباری عطوان تحلیلگر امور منطقه چند روز قبل در مطلبی در رای الیوم نوشته بود: در حالی که برادران یمنی تاوان مالی و انسانی سنگینی به جهت بستن دریای سرخ و باب المندب به روی کشتی های اسرائیلی می دهند و هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار دارند، برخی کشورهای عربی مانند امارات، عربستان و اردن با گشودن گذرگاه زمینی دوبی – حیفا هر آن چه رژیم اشغالگر از کالاها و غذاهای تازه نیاز دارد و با قیمت کمتر به این رژیم می رسانند.
وی نوشت: درحالیکه کشورهایی که این کریدور زمینی از آن عبور می کند سکوت مطلق در پیش گرفته اند و به دنبال توجیه و عذر و بهانه آوردن به خاطر این اقدام نرمال سازی خطرناک و خفت بار و همسویی با جنگ کشتار پاکسازی نژادی در غزه هستند؛ رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش های تصویری از عبور صدها کامیون از این کریدور به تصویر کشانده اند و آن چه این کشورها به دنبال سرپوش نهادن از آن و مخفی نگه داشتن از ملت هایشان هستند را برملا کرده اند. چند روز قبل کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی صدها کامیون حامل کالا و غذای تازه منتشر نمود. این اقدام سه کشور عربی به مثابه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ کشتار جمعی و خونریزی غزه است.

منبع: