مذاکرات بغداد-واشنگتن در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی از عراق

به گزارش بهمن، بغداد و واشنگتن برای تنظیم جدول زمانی به منظور خروج تدریجی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق درحال مذاکره هستند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، سخنگوی ارتش عراق اعلام نموده است که بغداد و واشنگتن برای تنظیم جدول زمانی به منظور خروج تدریجی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق درحال مذاکره اند.
پیش از این نیز، وزارت امور خارجه عراق اعلام نموده بود که بغداد به دنبال تدوین جدول زمانی مشخص و روشنی برای زمان بندی خروج نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق است.
روز گذشته نیز، «کریم المحمداوی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصریح کرد: ما به استفاده از تمام راه ها و امکانات موجود برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از عراق نیاز داریم.
وی اضافه کرد: باید تمام پایگاه های نظامی آمریکایی ها در عراق در فهرست هدف قرار بگیرند. برگزاری تظاهرات مردمی گسترده هم باید بخشی از اعمال فشارها در جهت بیرون راندن این اشغالگران باشد. المحمداوی بیان نمود: اشغالگران آمریکایی جنایات بزرگی در عراق مرتکب شده اند و دست به ترور فرماندهان و شخصیت های ملی زده اند.
همچنین «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرده است که آمریکایی ها هیچ گزینه ای برای عراق جز رویارویی باقی نگذاشته اند.
وی افزود: طرف آمریکایی به تصمیمات طرف عراقی بخصوص مصوبه پارلمان این کشور در خصوص بیرون راندن اشغالگران از عراق احترام نگذاشته است.
العکیلی خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت عراق پیش تر از یک آتش بس برای فرصت دادن به مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در مورد بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از این کشور اطلاع داده بودند اما اشغالگران از این فرصت استفاده نکردند و به جنایات خود ضد حاکمیت عراق ادامه دادند.
وی بیان نمود: اقدامات آمریکایی ها سبب شده گزینه ای جز بازگشت به عملیات میدانی ضد اشغالگران و پایگاه های نظامی آنها در عراق باقی نماند.
العکیلی تصریح کرد: این اقدامات باید همراه با گامهای دولت فدرال و مذاکرات با واشنگتن صورت پذیرد.