سفیر روسیه در قطر: جنبش حماس بخش جدایی ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین است

بهمن: سفیر روسیه در قطر تاکید کرد که جنبش حماس بخشی جدایی ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین است و نمایندگان آن باید حق مشارکت در این حوزه را بصورت برابر و بدون تبعیض داشته باشند.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، «دیمیتری دوگدکین» سفیر روسیه در قطر امروز جمعه طی سخنانی اظهار داشت که مسکو بوسیله نمایندگی دیپلماتیک خود در دوحه با نمایندگان همه جناح های فلسطینی همچون شاخه سیاسی جنبش حماس گفتگوی منظم دارد.
دوگدکین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اضافه کرد: حماس بخشی جدایی ناپذیر از صحنه سیاسی فلسطین است و نمایندگان آن باید حق مشارکت در زندگی سیاسی را بصورت برابر و بدون تبعیض داشته باشند.
وی افزود: «موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اخیراً دو بار به مسکو سفر کرد و با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه دیدار نمود.
سفیر روسیه در قطر اشاره کرد که گفتگوهای مسکو و حماس به موضوع بشردوستانه در ارتباط با آزادی اسرای اسرائیلی محدود نمی گردد، بلکه توجه زیادی به دستیابی به راهکار سیاسی پایدار برای مناقشه فلسطین و غزه وجود دارد.
دوگدکین اشاره کرد: طرف روسی در تماسهای خود با حماس، همیشه بر لزوم آزادی سریع شهروندان روسی باقی مانده که در جریان حوادث ۷ اکتبر بازداشت شده اند، تمرکز می کند. با مشارکت مستقیم سفارت، در نوامبر گذشته توانستیم آزادی سه شهروند روس را تضمین نماییم. ما تمام تلاش خودرا برای تسهیل آزادی غیرنظامیان باقی مانده انجام می دهیم و این را شرط لازم برای آرامش می دانیم.
سفیر روسیه در قطر همین طور اظهار داشت که انتقال از مرحله رویارویی نظامی به مرحله تحلیل سیاسی و دیپلماسی لازم است و باید شرایطی فراهم گردد تا برمبنای قطعنامه های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابتکار صلح عربی و اصول نشست مادرید، انگیزه جدیدی به روند صلح داده شود و مسائل اساسی بصورت نهایی حل شود.