عضو كمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق: نظامیان آمریکایی در عراق اشغالگر هستند و باید خارج شوند

به گزارش بهمن، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر لزوم بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید نمود.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «وعد القدو» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه تصریح کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور عناصر اشغالگر و قلدر به شمار می روند چون که سبب شهادت و زخمی شدن برخی از شهروندان عراقی شده اند.
وی در ادامه اضافه کرد: حضور این نظامیان در عراق موقت است چون که همگان خواستار اجرای مصوبه پارلمان در خصوص بیرون راندن این عناصر از عراق هستند.
القدو خاطرنشان کرد: ما به آمریکا نسبت به سنگ اندازی در راه خارج کردن نظامیان این کشور از عراق اخطار می دهیم چونکه این امر امکان دارد به برانگیخته شدن خشم شدید ملی منجر شود.
وی افزود: دروغ بودن شعارهای آمریکایی ها در مورد حقوق بشر و آزادی و دموکراسی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی آشکار شد. این کشور بیشتر از ۲۰ هزار تن تسلیحات به رژیم صهیونیستی ارسال کرده تا ملت فلسطین را قتل عام و منازل آنها را نابود کند. این فجیع ترین جنایتی است که جهان در عصر حاضر به خود می بیند.
«ثائر مخیف» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق هم پیش تر خاطرنشان کرد: ما به اقدام دولت عراق در برابر سفارت آمریکا و توقف اقدامات ظالمانه واشنگتن ضد ملت عراق بخصوص تحریم برخی شخصیت های ملی نیاز داریم.
وی در ادامه اضافه کرد: بهتر است طرف آمریکایی دست از اعمال فشار و تجاوز ضد عراقی ها و نقض حاکمیت این کشور بردارد. واشنگتن باید این نصیحت را جدی گرفته و دست از کارهای خود در برابر عراق بردارد.

منبع: