در نشست شورای امنیت؛ مالزی از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد

به گزارش بهمن، وزارت خارجه مالزی در اطلاعیه ای اعلام نمود که وزیر خارجه این کشور از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت خواهد نمود.

به گزارش خبرکزاری مهر به نقل از روزنامه سیاست هند، وزارت خارجه مالزی در اطلاعیه ای تاکید کرده است که محمدحسن، وزیر خارجه این کشور در جریان نشست هفته جاری سازمان ملل متحد در نیویورک، از عضویت کامل کشور فلسطین در این نهاد بین المللی حمایت خواهد نمود.
پیشنهاد عضویت کامل فلسطین به حمایت شورای امنیت نیازمند است؛ این شورا اعضای پیشنهادی جدید را برای رای گیری به مجمع عمومی سازمان معرفی می کند.
ویسما پوترا(وزارت خارجه مالزی) در آستانه سفر محمد حسن به نیویورک در اطلاعیه ای نوشت: وزیر خارجه در این جلسه، بر درخواست مالزی برای برقراری آتش بس فوری، مخالفت با کوچاندن الزامی فلسطینیان و همینطور لزوم دسترسی بی وقفه ساکنان غزه به کمک های بشردوستانه تاکید خواهد نمود.
محمد حسن مقرر است روز سه شنبه در نشست سطح وزیران شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با شرایط خاورمیانه همچون مسئله فلسطین شرکت نماید. در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: مالزی در این جلسه خواهان پاسخگویی نقض های فاحش مقررات بین المللی به دست اسراییل خواهد شد.
همچنین در این بیانیه تاکید گردیده است که وزیر خارجه مالزی از به رسمیت شناختن و عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد نمود. به نوشته وزارت خارجه مالزی، این حمایت شامل تلاش ها با هدف تاکید بر حق مشروع فلسطینیان برای تعیین آینده، استقلال ملی و حاکمیتی شان که پیوسته از آن محروم شده اند، صورت خواهد گرفت.
علاوه بر این، وزیر خارجه مالزی در این جلسه از پیشنهاد «راه حل دو کشوری» هم حمایت خواهد نمود. بنا به اعلام وزارت خارجه مالزی، محمد حسن مقرر است با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم دیدار و حمایت خود از درخواست ها برای دسترسی فوری، امن، بی وقفه، گسترده و پیوسته ساکنان سراسر غزه به کمک های بشردوستانه ابراز خواهد نمود.
انتظار می رود محمد حسن در راس هیات اعزامی مالزی، در جلسه عمومی رسیدگی به درخواست بررسی عواقب حقوقی ناشی از سیاست ها و اقدامات اسراییل در فلسطین اشغالی در دیوان بین المللی کیفری(لاهه) هم شرکت نماید. این جلسه مقرر است ۱۹ فوریه برگزار گردد.