رهبر كره شمالی: هراسی از جنگ با همسایه جنوبی نداریم

بهمن: رهبر کره شمالی اصرار کرد که اگر سئول سیاست رویارویی با پیونگ یانگ را دنبال کند، کره شمالی آماده است تا از تمام زرادخانه تسلیحاتی خود برای نابودی کره جنوبی استفاده نماید.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش ها بین این کشور و کره جنوبی، اظهار داشت که اگر سئول، پیونگ یانگ را تحریک کند، کره شمالی آماده نابود کردن همسایه اش است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون در جریان بازدید از شرکت های صنایع دفاعی این کشور نوشت: اگر سئول تلاش کند تا از نیروهای مسلح خود مقابل کشور ما استفاده یا حاکمیت و امنیت ما را تهدید کند، ما در استفاده از تمام زرادخانه و ابزار و قوای مان برای نابود کردن کامل کره جنوبی، تعلل نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: مادامی که دارودسته های حاکم در کره جنوبی به اشتباهات موجود در سیاست رویارویی با کره شمالی که به مثابه خودکشی است، پی نبرند، جمهوری ما همیشه به اقدامات عملی و مبتنی بر اصول جنگ برابر ادامه خواهد داد.
وی همین طور با اشاره به این که کره شمالی «تمایلی ندارد تا در شبه جزیره کره بطور یک طرفه دست به اقدام تحریک آمیز بزرگ بزند»، تصریح کرد: با این وجود، قرار هم نیست از جنگ اجتناب نماییم.
واحدهای توپخانه ساحلی کره شمالی پنجم ژانویه با برگزاری رزمایش، ۱۹۲ عراده توپ را به سمت اهداف فرضی در آب های نزدیک جزایر یون پیونگ و پِنگ نیانگدو متعلق به کره جنوبی، شلیک کردند.
نیروهای مسلح کره جنوبی در واکنش مبادرت به برگزاری رزمایش و حدود ۴۰۰ توپ شلیک کردند. سئول مدعی شده است که گلوله های پیونگ یانگ در منطقه حائل بین دو کره منفجر شده است.
توافق بین دو کره به تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ با هدف کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، یک منطقه حائل دریایی را مشخص کرد که در آن شلیک توپخانه به اهداف فرضی ممنوع می باشد. بعد از آنکه سئول در واکنش به پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی، از اجرای تعدادی از این مفاد این توافق خودداری کرد، پیونگ یانگ نوامبر پارینه بطورکامل این توافق را ملغی کرد.

منبع: