کره شمالی ۲۰۰ گلوله به سمت مناطق کره جنوبی شلیک کرد

بهمن: در ادامه افزایش شدید تنش ها در شبه جزیره کره، مقامات کره جنوبی می گویند ارتش کره شمالی امروز جمعه در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی ده ها گلوله به سمت جزایر کره جنوبی شلیک کرد.

به گزارش بهمن به نقل از عرب نیوز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام نمود که ارتش کره شمالی امروز جمعه بیش از ۲۰۰ گلوله تو پخانه را به سمت دو جزیره کره جنوبی شلیک کرده و تهدید کرد که این اقدامات صلح را تهدید می کند و ارتش کره جنوبی پاسخ خواهد داد.
دولت کره جنوبی به ساکنان دست کم ۳ جزیره در نزدیکی مرز کره شمالی فرمان داده که این مناطق را تخلیه کنند؛ تخلیه این جزایر در شرایطی به انجام می رسد که این رویداد جدی ترین تنش نظامی بین دو کره از سال ۲۰۱۰ است؛ زمانی که کره شمالی در سال ده ها گلوله به سمت یکی از این جزایر کره جنوبی شلیک کرد.
تیراندازی مستقیم روز جمعه ارتش کره شمالی بعد از رزمایش های پی در پی آمریکا و کره جنوبی در مناطق مرزی کره شمالی و هشدارهای مکرر«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص آمادگی برای جنگ مقابل کره جنوبی و آمریکا رخ می دهد.
ساعاتی پیش نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بمنظور آمادگی برای «رویارویی نظآمی با آمریکا و کره جنوبی، دستور افزایش تولید پرتاب گرهای موشکی را صادر کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام نمود که افزایش ظرفیت تولید پرتابگرها «با توجه به وضعیت خطرناک فعلی که مستلزم آمادگی بیشتر کشور برای رویارویی نظامی با دشمن است» مهم می باشد.
تصاویر رسانه دولتی کره شمالی نشان میدهد که کیم و دخترش درحال بازدید از کارخانه تولید پرتابگرهای مورد استفاده برای موشک های بالستیک هستند و از «فشار پویا برای افزایش تولید» سلاح ها ستایش می کنند.
به نوشته رسانه رسمی کره شمالی کیم جونگ اون «برنامه فوری تولید انواع پرتابگرها و برنامه تولید بلندمدت و ماموریت توسعه ظرفیت تولید» را برای تقویت بازدارندگی هسته ای کشور تشریح نمود. این دستور رهبر کره شمالی در شرایطی صادر می شود که بر طبق تایید سئول، نیروهای کره جنوبی و آمریکا روز گذشته پنج شنبه رزمایش مشترک یک هفته ای خود در نزدیکی مرز کره شمالی را با حضور ادوات سنگین به انتها بردند.
این رزمایش ها با هدف تقویت آمادگی نظامی واشنگتن و سئول در بحبوحه آن چه گسترش تهدیدهای پیونگ یانگ، خوانده شده است، به انجام می رسد. در این میان، کره شمالی تازه ترین همکاری نظامی میان واشنگتن و سئول را «مانورهای جنگی غیرمسئولانه» توصیف کرده است.
این رزمایش ها با حضور تیپ مکانیزه ارتش کره جنوبی و تیپ رزمی «استریکر» آمریکا، از ۲۹ دسامبر در شهر مرزی پوچئون در حدود ۴۶ کیلومتری در شمال شرق سئول شروع شد و امروز به پایان رسید. در این رزمایش حدود ۱۱ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا حضور داشتند و حملات به اهداف فرضی با ادوات نقطه زن شبیه سازی شد.
همزمان با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره بعد از سلسله آزمایش های موشکی کره شمالی، واشنگتن و سئول در یک سال قبل رزمایش های نظامی مشترک خود در منطقه را به شکل شایان توجهی افزایش داده اند.
کره شمالی همین طور پارینه یک ماهواره جاسوسی پرتاب کرد که مستقیما به تعلیق توافق نظامی با کره جنوبی امضاشده در سال ۲۰۱۸ منجر گردید. این توافق با هدف کاهش تنش نظامی بین دو این کشور همسایه به امضا رسید.
واشنگتن در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، تسلیحات و ادوات نظامی همچون زیردریایی هسته ای و همین طور ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های غول پیکر را در منطقه اعزام و مستقر کرد.

منبع: