امانوئل ماكرون: نمی خواهیم دایره جنگ در منطقه گسترش یابد

بهمن: رییس جمهور فرانسه ضمن اعلام پشتیبانی از رژیم صهیونیستی ادعا نمود که پاریس خواهان گسترش جنگ در منطقه نیست.
به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه که برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در تل آویو به سر می برد اعلام نمود که «برای بازگرداندن امنیت و ثبات به اسرائیل و منطقه تمام تلاش خودرا انجام خواهیم داد.» رییس جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایت های هر روزه و چند دهه رژیم صهیونیستی مقابل مردم فلسطین عملیات بزرگ و انتقام جویانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی را «حمله تروریستی» خواند و در این زمینه اظهار داشت: حمله تروریستی ۷ اکتبر به اسرائیل شوک و غافل گیری بزرگی برای فرانسه و جهان بود. وی با اعلان اینکه «اولین هدف امروز آزادی همه گروگان ها بدون تبعیض است» اضافه کرد: ما هر کاری که در توان داریم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به اسرائیل و منطقه انجام خواهیم داد. رییس جمهور با ادعای این که «حزب الله (لبنان) در آستانه جنگ است و ما چالش های فوری دراین زمینه را درک می کنیم» مدعی شد: ما نمی خواهیم درگیری در منطقه گسترش یابد. در ادامه حمایت سران کشورهای غربی از کشتار مردم غزه و اعلام «همبستگی و همدلی» با مقامات رژیم صهیونیستی، ساعاتی پیش امانوئل ماکرون وارد فلسطین اشغالی شد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون به تل آویو رفته تا «همبستگی کامل» پاریس با اسرائیل را نشان دهد. رییس جمهور فرانسه در حالی برای ابراز همدلی و همبستگی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شده که بنابر گزارش رسانه های فلسطینی شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده اند.
دیروز دوشنبه نیز سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در اطلاعیه ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خودرا از رژیم صهیونیستی اعلام نمودند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل مقابل تروریسم» توصیف کردند.
آن گونه که در وب سایت دولت انگلیس آمده این بیانیه بعد از گفت و گوی تلفنی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا انتشار یافته است.
این ۶ کشور که خودرا متعهد به کمک های سیاسی و ارسال کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی می دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست نمودند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به مقررات بین المللی و صیانت از غیرنظامیان متعهد باشد.»