مقام ناتو اعلام كرد: گسترش روابط چین و روسیه خطر درگیری با ناتو را زیاد می کند

به گزارش بهمن، یکی از مقامات ناتو نسبت به گسترش روابط روسیه و چین در قطب شمال ابراز نگرانی کرد و گفته که افزایش این همکاری ها خطر احتمال درگیری این دو کشور با ناتو را زیاد می کند.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، «راب پاور»، رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام توسعه فعالانه روابط روسیه و چین خطر درگیری با ناتو در منطقه قطب شمال را زیاد می کند.
وی در گفتگو با «بلومبرگ» دراین باره اضافه کرد: ناتو باید مراقب باشد و برای درگیری در منطقه قطب شمال آماده شود چونکه روسیه توان عملیات موثر در آنجا را دارد. اما با وجود حال ما نگران این نیستیم که قطب شمال فورا به کانون درگیری تبدیل گردد.
این مقام ناتو همینطور اظهار داشت: روسیه درحال سرمایه گذاری منابع قابل توجهی در پایگاه های هوایی و سایر تاسیسات زیرساختی حیاتی در منطقه قطب شمال است.
پیش از این روزنامه پولیتیکو گزارش داده بود که آمریکا در رقابت ها در قطب شمال نسبت به روسیه عقب مانده است. اما الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تمام اتهامات در ارتباط با نظامی کردن قطب شمال را رد می کند.
«نیکلای کورشونوف»، نماینده مأموریت های ویژه در وزارت خارجه روسیه هم تصریح کرد که مسکو برای تضمین ثبات به تقویت اعتماد متقابل در قطب شمال، همکاری سازنده و گفتگوها ادامه خواهد داد. اما وی با این وجود تصریح کرد که روسیه با مجموعه ای از اقدامات مناسب به تقویت قابلیت های نظامی ناتو در قطب شمال پاسخ خواهد داد.

منبع: