پوتین با کشته شدگان سانحه هوایی تور ابراز همدردی کرد

به گزارش بهمن، رئیس جمهور روسیه امروز با خانواده های کشته شدگان سانحه هوایی منطقه تور ابراز همدردی کرد.
به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی با خانواده های کشته شدگان سانحه هوایی روز گذشته در منطقه «تِور» (Tver) همچون «یوگنی پریگوژین» (Yevgeny Prigozhin) فرمانده «واگنر» ابراز همدردی کرد. رئیس جمهور روسیه در این خصوص اظهار داشت: من «پریگوژین» را از دهه ۱۹۹۰ می شناسم. او یک تاجر با استعداد بود، اما اشتباهاتی مرتکب شد. او مردی با سرنوشتی سخت، اما با استعداد بود. واگنر سهم بزرگی در مبارزه با نازیسم در اکراین داشت. ما هیچگاه آنرا فراموش نخواهیم کرد. «ولادیمیر پوتین» افزود: کمیته تحقیقات روسیه تحقیقاتی را در مورد سقوط جت حامل این افراد شروع کرده است و مبحث بررسی خواهد شد.
وزارت فوریت های اضطراری روسیه صبح امروز اعلام نمود که جستجو برای یافتن اجساد مسافران هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو به پایان رسیده است.
همزمان گزارش ها از بلاروس حاکی از قطع اینترنت موبایل در منطقه اردوگاه واگنر در منطقه آسیپوویچی دارد.
رسانه های روسی تائید کردند که اجساد ۱۰ سرنشین هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو پیدا شده است.
وب سایت ردوفکا روسیه شب گذشته به نقل از یک منبع مطلع اعلام نمود که به همراه فرمانده واگنر، همینطور «والری چکالوف»، تنها مسئول سازماندهی برنامه های پریگوژین هم در سقوط هواپیما کشته شده است.
رسانه های غربی و مقامات آمریکایی هم بعد از سقوط هواپیمای فرمانده واگنر فرصت را غنیمت شمرده و به طرح ادعاهایی در رابطه با سرنوشت او پرداختند. همچون فایننشال تایمز به نقل از یک مقام غربی ادعا کرد: به ما اطلاع داده اند که هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو که حامل فرمانده واگنر بود، با موشک ضدهوایی روسیه سرنگون شده است.
وال استریت ژورنال همینطور به نقل از مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش داد که کارشناسان و مقامات امنیتی آمریکا دو ماه پیش در مورد پریگوژین با مشاور ارشد پوتین صحبت کرده بودند.

منبع: