رهبر انصارالله یمن: امام حسین(ع) و اصحابش درس ایستادگی دادند

به گزارش بهمن، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) و اصحابش درس ثبات، ایستادگی در راه حق، وفاداری به اسلام، جانفشانی در راه خدا و عمل به مسئولیت دادند.

به گزارش بهمن به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت عاشورا اعلام نمود: برگزاری مراسم عاشورا و عزاداری برای سبط رسول الله، گواهی بر تاثیر بزرگ و ممتد نهضت امام حسین(ع) و شهادت ایشان دارد.
وی افزود: برگزاری مراسم روز عاشورا گواهی بر فاجعه بزرگی است که وجدان های بیدار امت اسلامی را در همه نسل ها به حرکت وا می دارد.
الحوثی اظهار داشت: فاجعه کربلا مقابل سبط رسول الله، انحرافی بزرگ و خطرناک بود که از طرف بنی امیه وارد امت اسلامی شد. امام حسین(ع) در امتداد بیداری امت اسلامی قیام کرد. امام حسین(ع) شعار هیهات منا الذله را سر داد و در کربلا آب را به روی ایشان و دوده و اصحابش بستند. امام حسین(ع) و اصحابش درس ثبات و ایستادگی در راه حق و وفاداری به اسلام و جانفشانی در راه خدا و عمل به مسئولیت دادند.
رهبر انصارالله یمن اشاره کرد: واقعه کربلا چهره پلید و جنایتکار امویان را آشکار کرد. نهضت امام حسین(ع) بعد از شهادت ایشان ادامه یافت. بعد از کربلا، سپاه یزید به مدینه منوره و مکه مکرمه حمله کرده و در مسجدالحرام مردم را کشتند. امت اسلامی گزینه ای جز تحرک جدی برای رهایی از امویان نداشت و این بعد از سلسله قیام ها و جانفشانی محقق شد.
وی اضافه کرد: آرمان امام حسین(ع) جاودانه است و تا روز قیامت نسل به نسل منتقل می شود. دنیا در برهه فعلی با لابی یهودی و آمریکا و متحدانش روبرو است. آن چه لابی صهیونیسم در کشورهای غربی در هتاکی به قرآن و سوزاندن و پاره کردن آن انجام می دهد، اوج کفر و تعدی به اسلام و مسلمین است.
رهبر انصارالله یمن با اشاره رواج بی بند و باری و همجنسگرایی از طرف غرب و آمریکا آن را در امتداد منحرف کردن جوامع بشری از راه خداوند و با هدف به بندگی کشیدن بشریت دانست و تنها راه را مقابله جدی و احساس مسئولیت و توکل به خدا داشتن، دانست.
الحوثی در ادامه اظهار داشت: پایداری مردم یمن طی ۹ سال محاصره و جنگ و هجمه تبلیغاتی و مقابله با تلاشهای فتنه افکنانه را توفیق الهی بزرگ و به جهت حرکت در راه اسلام و امام حسین(ع) رقم خورد. با ثبات و صبر و ایمان می توان به پیروزی رسید.
وی در ادامه از امت اسلامی خواست که موضع قوی و جدی و در سطح احساس مسئولیت در قبال دشمنانی که به قرآن هتاکی می کنند، اتخاذ کنند.
الحوثی اظهار داشت: حداقل کاری که می توان انجام داد قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادیست و اگر امت اسلام این آسان ترین کار را انجام ندهد، کوتاهی بزرگی در قبال با اهمیت ترین مقدسات مسلمین انجام داده است.
وی اضافه کرد: خطاب به جوامع غربی می گویم که لابی یهودی آنها را به ورطه نابودی سوق می دهد. من از آنها می خواهم که از یوغ بندگی یهودی بیرون بروند و به رسالت الهی توجه نمایند. خطاب به اروپایی ها می گویم که غرب هم اکنون وضعیت خطرناکی پیدا کرده است. واقعیت جامعه بشری امروز خطرناک و بحران زده است. تمدن غربی با اخلاق و ارزشهای انسانی بیگانه است. از جوامع غربی می خواهم که در تعامل با قرآن تجدید نظر کنند.. آنها را به اسلام دعوت می کنم که نجات دهنده بشریت است.
الحوثی در ادامه بر پایبندی به موضع اصولی در قبال فلسطین و ملت آن اصرار کرد و از هماهنگی با محور جهاد و مقاومت آگاهی داد.
وی اضافه کرد: امیدواریم که محور مقاومت به هدف مورد نظر که پاکسازی و نجات ملت فلسطین است، برسد.
رهبر انصارالله یمن در ادامه خواهان پایان جنگ و محاصره و اشغالگری و حل و فصل پرونده های جنگ یمن شد.

منبع: