رئیس ائتلاف الفتح عراق: بغداد فورا نیروها و هیأت های دیپلماتیک سوئد را از عراق اخراج کند

به گزارش بهمن، رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خواستار اخراج تمام هیأت ها و نیروهای سوئدی از این کشور شد.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق تصریح کرد که سوئدی ها جایی در این کشور ندارند و دولت بغداد باید تمام هیأت ها و نیروهای سوئدی را از عراق اخراج کند.
وی در ادامه اضافه کرد: دولت عراق باید فوراً تمام نیروها و هیأت های دیپلماتیک سوئد را از کشور اخراج کند.
وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه ضمن احضار سفیر سوئد، مراتب اعتراض بغداد را به اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد به وی اعلام نموده بود.
«جان کنوتسن» معاون وزیر خارجه سوئد روز جمعه ضمن ارسال پیامی برای سفارت عراق در استکهلم از حادثه به آتش کشیدن نسخه ای از قرآن کریم در این کشور عمیقاً ابراز تأسف کرد.
براین اساس، در این پیام وزارت خارجه سوئد اعلام شده که این کشور به شکل جدی با هرگونه اقدام ضداسلامی مخالف است و دولت سوئد هم عزم آنرا دارد که در رابطه با اقدام فرد مذکور در به آتش کشیدن قرآن کریم، تحقیقاتی را بر مبنای قانون جرایم نژادپرستانه انجام دهد.
در این بیانیه، دولت سوئد مدعی شده که از تفکرات افراد حاضر در تجمع اخیر در اطراف مسجد اصلی شهر استکهلم (محل به آتش کشیدن قرآن کریم) حمایت نمی کند و احساسات جریحه دار شده مسلمانان در سوئد و دیگر کشورها در این حوزه را درک می کند. این در شرایطی است که پلیس سوئد با صدور مجوز و حمایت امنیتی از اقدام یک پناهنده مقیم این کشور، نقش اساسی را در حادثه هتک حرمت قرآن کریم داشته است.
وزارت خارجه عراق در وبسایت خود ضمن انتشار این خبر اعلام نمود که این پیام برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ارسال شده است.

منبع: